معاون وزیر صنعت؛

منطقی‌کردن قیمت خودرو اولویت نخست است

1399/05/02 - 12:32 - کد خبر: 23812 نسخه چاپی

نصر: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست و به دنبال افزایش قیمت نیستیم و افزایش قیمت بازار را نیز به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش نصر، مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف ما افزایش تولید و افزایش تحویل خودرو بوده که این امر تاکنون محقق شده است.
وی ادامه داد: طی امسال رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو و رشد ۳۰ درصدی در تحویل خودرو را شاهد بودیم و با این آمار در این مدت ۲۰۰ هزار خودرو به متقاضیان تحویل داده شده است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو  و تحویل به متقاضیان از برنامه‌های وزارت صنعت طی سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه آخرین قیمت خودرو  براساس قیمت‌های سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: ما در بخش عمده‌ای از نهاده‌ها افزایش قیمت داشتیم و این افزایش قیمت خودرو نیز حداقلی است و با قیمت بازار فاصله دارد.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند، ادامه داد: باید به این امر توجه شود که ۳۰ رشته فعالیت با بخش خودرو سازی مرتبط هستند و هرگونه اشتباه در این بخش تاثیرگذار خواهد بود.
وی تاکید کرد: ۴۰۰ هزار نفر در زنجیره تولید و لجستیک بخش خودرو و صنایع وابسته به آن شاغل هستند و باید به این امر توجه شود.
وی گفت: اقلام اصلی خودرو در بورس و نهاده‌های وارداتی با ارز است و قیمتی که فاصله کارخانه را با بازار کاهش دهد با حداقل افزایش قیمت، مورد نظر ماست.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت در سال جاری، اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و افزایش تولید، پویش تولید - تداوم امید در استان‌ها، طرح توسعه محورهای شرق و غرب که بیشتر مناطق مرزی مد نظر است و افزایش مبادلات تجاری، بازراچه‌های مرزی، شهرک‌های تخصصی، شهرک‌های مشترک و سرمایه‌گذاری توسط سازمان‌های توسعه‌ای مورد پیگیری بوده که تلاش می‌شود تا پایان سال این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.
وی بیان کرد: ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مسائلی است که برای اجرا در کشور در نظر گرفته شده و هر هفته در استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹ هزار واحد غیر فعال راکد در کشور موجود است که بازگشت یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن طی امسال در برنامه‌های این سازمان است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
انتهای پیام/
منطقی‌کردن قیمت خودرو اولویت نخست است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار