خبر/

استاندار اردبیل: کنترل اپیدمی دوم کرونا نیازمند عزم همگانی است

1399/05/02 - 11:35 - کد خبر: 23805 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل بر همکاری همه اقشار مردم استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای کنترل اپیدمی دوم بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو  روز پنجشنبه در گفت و گویی خبری افزود: در حال حاضر به دلیل عادی سازی و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اپیدمی دوم کرونا در استان  اردبیل آغاز شده و بدون همکاری همه مردم مقابله با این ویروس خطرناک سخت می‌شود.
وی با اشاره به بستری بودن ۴۰۰ بیمار کرونایی  در بیمارستان‌های  و  بستری  ۶۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه اظهار داشت: در اپیدمی اول این بیماری که اوج آن در هفتم فروردین بود ، ۳۵۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.
استاندار اردبیل با دعوت از مردم برای همراهی با مسوولان و تذکر به همدیگر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک افزود  این همکاری در پیشگیری از تلفات انسانی بیماری کرونا  در استان که اکنون روزانه به ۱۱ نفر رسیده بیش از ماه‌های قبل ضروری است. 
بهنامجو با تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسم ختم و عروسی در وضعیت کنونی بیان کرد:در حال حاضر نیروهای درمانی و پرستاران استان سختی‌های زیادی را متحمل می شوند و با ادامه روند فعلی در تامین کادر درمانی و پرستاران با مشکل مواجه خواهیم شد  که همه باید نسبت به این موضوع  حساس شوند.
وی ادامه داد  اقداماتی چون تعطیلی مراسم عروسی و ختم، کاهش تعداد کارکنان در ادارات، اجباری شدن ماسک در ادارات و بانک‌ها و تعطیلی چایخانه‌ها در استان با هدف غلبه بر اپیدمی بیماری کرونا اجرایی شده است.
او با اشاره به نحوه فعالیت مدارس گفت: در صورت قرار گرفتن در وضعیت قرمز، مدارس به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و دانش آموزان به صورت اینترنتی آموزش‌ها را دریافت خواهند کرد.
بهنامجو افزود: در صورت قرار گرفتن در وضعیت زرد و سفید کلاس‌ها با نصف ظرفیت برگزار و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی یک روز در میان به مدرسه می روند.
استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت واحدهای تولید ماسک در استان گفت: در خصوص تامین پارچه این واحدها با کمبود مواجه شده بودند که این موضوع نیز در حال اقدام است.
انتهای پیام/
استاندار اردبیل: کنترل اپیدمی دوم کرونا نیازمند عزم همگانی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار