مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد:

نتایج مثبت داروی پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی

1399/05/02 - 10:49 - کد خبر: 23794 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه داروی پیشگیری از بیماری کرونا از مدت ها قبل در این استان مورد آزمایش قرار گرفته است، گفت: این دارو نتایج مثبتی تاکنون داشته است.

به گزارش نصر، جواد احمدیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاثیر معنادار داروی پیشگیری از کرونا بر روی افراد آزمایش شده به ثبت رسیده است، افزود: این دارو بر پایه طب سنتی و توسط یک شرکت دارویی در شهرستان سراب تهیه شده است.
وی اظهار داشت: در راستای تحقیقات علمی و پزشکی روی طرح پیشگیری از بیماری کرونا، جلساتی با متخصصان طب سنتی در سطح استان برگزار و طرحی نوشته شد و گروهی به این طرح اختصاص یافت تا داروی مورد نظر تهیه شود.
احمدیان با بیان این‌که این طرح تحقیقاتی از اوایل شیوع ویروس کرونا بر روی ۳۰۰ خانواده تبریزی شامل بیش از ۷۰۰ نفر مورد آزمایش قرار گرفته است، ادامه داد: این خانواده‌ها از جمله افرادی بودند که در معرض کامل ابتلا به کرونا بودند و نتیجه آزمایش pcr یکی از اعضای خانواده‌ آنها مثبت بود که پس از تحویل داروی مورد نظر به آنها به همراه تجهیزات پیشگیری کننده مثل مواد ضدعفونی و ماسک، نتایج بسیار مثبتی گرفته شد.
وی با بیان اینکه در این طرح پیشگیری، کودکان زیر ۷ سال و زنان شیرده حذف شده و مابقی اعضای خانواده‌ها از این دارو استفاده کردند، افزود: برای گروهی از افراد نیز دارو نما تجویز شد تا بتوانیم آنالیزهای موردنظر را انجام دهیم.
احمدیان با اشاره به اینکه این طرح به تازگی تمام شده و آنالیز آماری آن نیز انجام شده است، گفت: احساس می‌کنیم این دارو به پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض کرونا هستند، کمک کند و نتایج تحقیقات به کمیته پژوهشی ارائه شده و تایید اولیه هم کسب کرده است.
وی اظهار کرد: در این زمینه باید کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی هم تشکیل شده و تاییدیه صادر کند تا بتوان اسم دارو، نحوه دسترسی به آن و جزئیات کامل را اعلام عمومی کرد.
احمدیان با بیان این‌که تا ۱۰ روز آینده و بعد از تایید کمیته اخلاق،‌ اسم دارو و حتی درصد اثرگذاری آن اعلام خواهد شد، از رضایت ۵۰ درصدی افراد استفاده کننده از طعم داروی مزبور خبر داد و افزود: این دارو بر پایه طب سنتی ایرانی بوده و تاثیری که از آن مشاهده کردیم از نظر علمی معنادار است.
مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد جهش علمی و پیدا کردن راهکار برای درمان و پیشگیری از کرونا، گفت: بر همین اساس در این رابطه کمر همت بسته ایم و نسبت به انجام سه طرح درمانی و پیشگیری اقدام کرده و تحقیقاتی را انجام داده ایم.
احمدیان با بیان این‌که ۲ طرح دیگر بسیج جامعه پزشکی استان در حوزه درمانی بوده و هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌ اند، گفت: در طرح اول از قرص زیرزبانی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز استفاده شده است که مراحل آخر تحقیقات را طی می‌کند.
وی توضیح داد: این طرح بر روی افراد مبتلا و کسانی که در بیمارستان بستری هستند آزمایش می‌شود و شرکت دارویی زهراوی نیز با فرمولاسیونی که ما ارائه کرده‌ایم این دارو را تهیه و به صورت رایگان در اختیارمان قرار داده است.
احمدیان در خصوص طرح دوم نیز گفت: طرح درمانی دوم نیز با همراهی اساتید طب سنتی و بالینی انجام شده است که این طرح درمانی را در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با اساتید عفونی شروع کردیم و تاکنون ۵۰ درصد طرح انجام شده است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و جزئیات را بعد از به نتیجه رسیدن طرح اعلام خواهیم کرد.
انتهای پیام/
نتایج مثبت داروی پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار