با ۱۱ جان‎باخته و ۷۳ بستری؛

یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

1399/05/02 - 10:39 - کد خبر: 23792 نسخه چاپی

نصر: تعداد افراد مبتلا و جان باخته کرونا در استان اردبیل همچنان در حد بالاترین ارقام ثبت شده قرار دارد و با ۱۱ جان باخته و ۷۳ بستری طی شبانه روز گذشته، کرونا در این استان همچنان یکه‌تازی می کند.

به گزارش نصر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار، آمار افزایشی ابتلا، بستری و فوتیهای کرونا در استان را نگران‌کننده خواند و گفت: در حال حاضر ۳۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۵ نفر از آنها با بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه ساعات سختی را سپری می‌کنند.
دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به ابتلای ۴۰۰ نفر از کارکنان مراکز درمانی استان به کرونا و حضور حدود ۱۰۰ نفر از آنها در دوره درمانی الزامی در قرنطینه افزود: آمار مراجعان روزانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از یک هزار و ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.
وی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسی و اپیدمیولوژی استان نشان می‌دهد که افزایش چشمگیری در آمار مبتلایان به کرونا در دور دوم پیک این بیماری اتفاق افتاده و از حداکثر ۳۷۰ مورد در دور پیک اول به مرز ۴۰۰ نفر در ایام جاری رسیده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.
وی خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسئولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.
حبیب‌زاده، فشار کاری بر روی پزشکان و پرستاران فعال در بخش‌های ویژه کرونا را کمرشکن و سخت عنوان کرد و گفت: اگر ورودی بیمارستان‌ها کنترل نشود، در روزهای آینده ممکن است خبرهای بدتری به گوش برسد.
وی بیان کرد: متاسفانه وضعیت استان با توجه به شیب تند شیوع و ابتلای مردم به بیماری کرونا مطلوب نیست و چنانچه این روند افزایشی مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌های بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه به همین شکل و با سیر صعودی ادامه یابد، ظرفیت درمانی استان و توان مدافعان سلامت پزشکان و پرستاران، پاسخگوی شرایط و وضعیت بحرانی  نخواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به ابتلای خوشه‌ای و خانوادگی به ویژه هنگام برگزاری مراسم عروسی و مجالس ترحیم گفت: تنها راه، قطع زنجیره شیوع، همکاری مردم بر تعطیلی این آیین‌هاست و هر گونه کوتاهی در این زمینه مسئولیت اجتماعی دارد.
وی وضعیت شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نمین و پارس‌آباد را به عنوان کانون اصلی اپیدمی در استان قرمز و بحرانی اعلام و اظهار کرد: سایر شهرهای استان نیز در شرایط هشدار قرار دارند و به منظور کاهش بار مراجعات، چنانچه اقدامات اساسی و پیشگیری صورت نپذیرد، در روزهای آتی شاهد وقایع تلخی برای خانواده‌ها و مردم خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش بی‌سابقه بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در ابتدای پیک دوم، جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان اردبیل برگزار شده و تصمیمات لازم و ضروری در این نشست اتخاذ شد.
بر اساس تصمیم این ستاد، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها تعطیل اعلام شده و ضمن تاکید بر نظارت و آموزش دقیق همگانی، نسبت ه پلمب اصناف و مکان‌های پرتجمع و پرتردد در صورت عدم تمکین به تصمیم این ستاد هشدار لازم داده شد.
این ستاد همچنین بر ضرورت تبلیغ و آگاهی دهی عمومی از طریق رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و آموزش همگانی تاکید و خواستار ارائه تذکر لازم به قهوه‌خانه‌ها، سالن‌های آرایش زنانه، تالارها و سایر صنوف جهت رعایت الزامات بهداشتی شد.
بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، قرار است در صورت ضرورت و شرایط اضطراری، نقاهتگاه‌ها توسط سپاه پاسداران استان آماده‌سازی شود.
انتهای پیام/
یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل ادامه دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار