خبر/

جسد غلامرضا منصوری به کشور منتقل شد

1399/05/01 - 16:03 - کد خبر: 23767 نسخه چاپی

نصر: جسد قاضی غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم مرتبط با پرونده معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه صبح امروز(چهارشنبه) به کشور منتقل شد.

به گزارش نصر روز چهارشنبه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جسد نامبرده پس از اجرای تشریفات قانونی و انتقال از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی( ره ) وارد کشور شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شد.
در گزارش پزشکی قانونی آمده است: با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری می باشد ثانیاً بررسی ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط نموده است چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه ( کتف راست و چپ و استخوان های صورت) با تصویر برداری روئیت شد.
در ادامه نمونه های سم شناسی و آسیب شناسی اخذگردید و جهت احراز هویت علمی نمونه DNA  از جسد اخذ تا با حضور اولیاء دم تطبیق نمایی شود.علت اصلی فوت پس از نتیجه آزمایشات اعلام خواهد شد.
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری و دیگر متهمان ۱۸ خردادماه برگزار شد. غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم بود که نماینده دادستان در اولین جلسه دادگاه اعلام کرد، وی از کشور متواری شده و اتهام او دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو از متهم نجفی است که او هم از کشور متواری شده است.
غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان که به دریافت ۵۰۰ هزار یورو، متهم بود، بعد از نخستین جلسه برگزاری دادگاه در یک پیام ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کرد که برای معالجه بیماری صعب‌العلاج از کشور خارج شده و برای حضور در دادگاه به کشور بازخواهد گشت.
وی قاضی بازنشسته اجراییات بخش لواسانات، بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه بود و اعلام بازگشت وی، موجب شد تا سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کند که دستگاه قضا از بازگشت منصوری و دیگر متهمان متواری استقبال می کند و به همه متهمان توصیه کرد، به کشور بازگردند و از خود در دادگاه دفاع کنند و اجازه دهند با حضور خودشان رأی قانونی صادر شود.
۳۰ خرداد ماه، بعد از انتشار خبری از سوی رسانه های خارجی مبنی بر پیدا شدن جسد قاضی منصوری در یک هتل در رومانی، سردار شیرزاد مرگ این متهم را تایید کرد و گفت: پیامی از اینترپل بخارست (رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای منصوری یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.
سردار شیرزاد تصریح کرد: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تائید کرده است.
انتهای پیام/
جسد غلامرضا منصوری به کشور منتقل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار