معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

ارومیه پیشتاز تولید قارچ در آذربایجان‌غربی

1399/05/01 - 13:06 - کد خبر: 23747 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان ارومیه سالانه با تولید بیش از یک‌هزار تن قارچ رتبه اول تولید را در استان به خود اختصاص داده‌است.

به گزارش نصر، اکبر کرامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سالانه بیش از سه هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید  و بیش از ۳۰ درصد آن توسط بهره برداران مرکز استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال بیش از  ۵۰۰ تن قارچ در استان تولید شده، گفت: در حال حاضر ۶۵ واحد تولیدی قارچ با اشتغالزایی بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ نفر در استان فعالیت دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: کسب وکارهای کوچک با هزینه کم و بهره اقتصادی بالا نقش موثری در رشد و توسعه استان و اشتغال زایی پایدار دارند.
وی بیان کرد: با وجود تولید سه هزار تن قارچ در استان سرانه مصرف سالیانه قارچ به ازای هر نفر ۲۰۰ تا ۳۵۰ گرم است که باید این میزان مصرف ارتقا یابد.
وی بااشاره به اینکه تولید قارچ یک کسب وکار کم هزینه با در آمد بالا است، اظهار داشت: صدور مجوز های تاسیس و بهره برداری و اعطای تسهیلات بانکی در جهت حمایت از این بخش تولیدی از جمله اقدامات سازمان برای رونق تولید و اشتغال کسب وکارهای کوچک پربازده در استان است.
کرامتی با بیان اینکه برخی از مردم بدون شناخت قارچ‌ها اقدام به تهیه آنها از دامن طبیعت می‌کنند، بیان کرد: بهتر است از قارچ‌های خوراکی تولید شده در کارگاه‌های تولید قارچ که سالم و مطمئن هستند استفاده کرده و اقدام به چیدن قارچ از طبیعت نشود.
به گزارش ایرنا، میزان سرانه مصرف قارچ در این استان نصف سرانه کشوری است که لازم است برای حمایت از تولید کننده ها و و در راستای تامین سلامت غذایی جامعه نسبت به نهادینه سازی فرهنگ مصرف اقدام شود.
انتهای پیام/
ارومیه پیشتاز تولید قارچ در آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار