جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان؛

۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف شد

1399/05/01 - 12:04 - کد خبر: 23741 نسخه چاپی

نصر: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) همراه با منبع تغذیه از سوی پلیس این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش نصر، سرهنگ ایرج خانی پور، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این تعداد دستگاه در داخل شهر زنجان و از درون ۲ دستگاه خودروی سواری سوزوکی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی استان شد.
وی، ارزش دستگاه های کشف و ضبط شده را  قریب ۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده که هر ۲ غیر بومی هستند در حین انتقال و جابجایی این تعداد دستگاه ارز دیجیتال در دام قانون گرفتار شدند.
خانی پور تاکید کرد: این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی و آسیب به شبکه برقی استان و کشور می شوند.
وی تصریح کرد: برای خرید دستگاه ارز دیجیتال (ماینر) که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.    
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.
انتهای پیام/
۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار