معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

کشف بیش از ۱۹ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته

1399/05/01 - 11:51 - کد خبر: 23737 نسخه چاپی

نصر: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۹ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ تیر ماه خبر داد و گفت: ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی صورت گرفته است.

به گزارش نصر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات هفته گذشته ۱۹ هزار و ۸۸۴ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۶هزار و ۵۱۵کیلوگرم اعلام شد، حدود ۲۰ درصد افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۵هزار و ۶۳۴ کیلوگرم از مجموع این کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده هم اظهار داشت: همچنین از این میزان، یک هزار و 538 کیلوگرم حشیش، ۱۵۹ کیلوگرم هروئین، ۴۳۱ کیلوگرم شیشه، ۴۳۳ کیلوگرم گراس، ۱۳ کیلوگرم مرفین و یک هزار و 676 کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر هم گفت: در هفته اخیر مجموعاً ۶۸۳۵ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۱۹۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۵۵۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند و در میان دستگیرشدگان این هفته ۸۱ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، ‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۶۳۶ کیلوگرم یعنی معادل ۱۸ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۲۶۵۵ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲۱۷۲ کیلوگرم، یزد با ۱۸۸۵ کیلوگرم، اصفهان با ۱۶۸۲ کیلوگرم، فارس با ۱۳۳۷ کیلوگرم و بوشهر با ۱۱۰۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۳ درصد از کشفیات کشور است.
اصلانی یادآور شد: طی این مدت ۴۲۳ دستگاه خودرو و ۱۸ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.
کشف بیش از ۱۹ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار