مدیر جهادکشاورزی مرند؛

۱۸۰ تن آلبالو از مرند به روسیه صادر شد

1399/05/01 - 11:37 - کد خبر: 23734 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: برای نخستین بار ۱۸۰ تن آلبالو از این شهرستان به روسیه صادر شد.

به گزارش نصر، علی صیادی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: اگر چنانچه استقبال بازار روسیه از این محصول بالا باشد، می‌توان صادرات به این کشور را افزایش داد و این اقدام علاوه بر ارزآوری، موجب سود بیشتر فعالان این عرصه در این شهرستان می شود.
وی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و تعهد ۴۲۰ میلیون دلاری صادرات محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان،  این سازمان صادرات آلبالو به روسیه را در برنامه خود قرار داده است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: باید از تمام ظرفیت بازار کشورهای همسایه برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد و بهره گیری از این ظرفیت‌ها با همراهی و همت کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی محقق می‌شود.
صیادی ادامه داد: آلبالو به عنوان محصول اولیه کارخانجات آب میوه استان و سایر شهرستان‌های اطراف دارای اهمیت بوده و بالا رفتن دانش باغداری و تولید میوه با کیفیت و بسته بندی مناسبت موجب بازار پسندی میوه در بازارهای کشورهای دیگر و بالارفتن صادرات و ارزآوری می‌شود.
شهرستان مرند دارای ۳۴۳ هکتار باغ آلبالو است که از این مقدار سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن محصول تولید می‌شود که سهم قابل توجهی از نیاز میوه استان را به این محصول تامین می‌کند.
انتهای پیام/
۱۸۰ تن آلبالو از مرند به روسیه صادر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار