مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل؛

برق مشترکین استان اردبیل از راه دور قرائت می‌شود

1399/04/31 - 15:20 - کد خبر: 23701 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با نصب کنتورهای هوشمند ،در آینده نزدیک میزان مصرف برق مشترکین بدون مراجعه به درب منازل از راه دور قرائت خواهد شد.

به گزارش نصر، حسین قدیمی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: با نصب بیش از سه هزار کنتور برق فهام در استان هم‌اکنون در مجموع ۴۰ درصد انرژی مشترکین استان با استفاده از کنتورهای فهام قرائت می‌شود و قرار است تعداد این کنتورها تا پایان امسال به ۶ هزار دستگاه برسد.
او با اشاره به تلاش شرکت توزیع نیروی برق استان برای کاهش مراجعات مردمی برای پیشگیری از شیوع کرونا اظهارداشت: از مزایای عمومی کنتورهای فهام امکان قرائت از راه دور مشترکین و صدور قبض به صورت آنلاین و لحظه‌ای بدون نیاز به حضور کنتورنویس در محل نصب کنتورهای برق مشترکین خانگی و تجاری می‌باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد انرژی مشترکین صنعتی شرکت توزیع برق استان اردبیل بوسیله کنتورهای فهام و بصورت آنلاین و از راه دور قرائت می‌شوند.
قدیمی بیان کرد: با پایش پارامترهای مختلف شبکه با توجه به دیتا بیسی که در اختیار است، می‌توانیم نقاط ضعف شبکه را شناسایی کرده و برای ارتقای مسائل شبکه برنامه‌ریزی کنیم.
او با بیان اینکه تمام مشترکین با ولتاژ اولیه مجهز به کنتور هوشمند فهام هستند، اظهارداشت: با راه‌اندازی کنتورهای هوشمند فهام برای همه مشترکین برق استان هزینه‌های مربوط به مراجعه کنتورنویس به درب منازل از لیست هزینه‌های این شرکت حذف خواهد شد  
وی افزود: بدنبال افزایش دما و برغم اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و مدیریت بار و همکاری مشترکین صنعتی ، کشاورزی و مولدهای خود تامین به علت افزایش مصرف برق ، وارد محدوده هشدار شدیم  و رکورد مصرف برق در استان شکسته شد.
قدیمی اظهارداشت: این میزان مصرق برق  از ابتدای سال تاکنون بی‌سابقه بوده و نسبت به سال گذشته ۲۲ مگاوات معادل ۵.۶ درصد رشد بار داشته است.
او گفت: برای جلوگیری از خاموشی از نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود مصرف برق خود بویژه از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری را کاهش دهند.
قدیمی با بیان اینکه ۳۷ درصد از مشترکان شرکت توزیع برق استان مشترکان خانگی می باشند، از مشترکان خانگی ،صنعتی ، تجاری عمومی و اداری خواست بر اساس راهکارهای مدیریت مصرف برق نسبت به کاهش برق مصرفی خود در ساعات اوج بار شبکه اقدام کنند.
برق مشترکین استان اردبیل از راه دور قرائت می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار