استاندار زنجان؛

مدیران اقتصادی زنجان از ایجاد ارزش کاذب در بازار بورس جلوگیری کنند

1399/04/31 - 15:18 - کد خبر: 23700 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: وظیفه تمام مسؤولان به‌ویژه اداره کل امور اقتصادی و دارایی و بورس منطقه‌ای زنجان این است که با مراقبت و مواظبت خود اقداماتی انجام دهند که از اظهار و ایجاد ارزش کاذب در بازار بورس، جلوگیری شود.

به گزارش نصر، فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان به فعالیت پررنگ مردم استان در بازار بورس، اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران نباید اجازه دهند که آدرس و مسیر اشتباه به خریداران سهام ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت بدون مجوز افراد در معاملات سهام موجب سوءاستفاده برای مردم می‌شود که این امر ناپسندی است.
حقیقی با بیان اینکه نباید در بین مردم اضطراب ایجاد کنیم، تصریح کرد: افراد بدون مجوز با رفتار معاملاتی خود، ارزش‌های کاذب در بازار سهام ایجاد می‌کنند که نباید اجازه این سوءاستفاده داده شود.
استاندار زنجان با تاکید بر پیگیری جدی آموزش عملیاتی بورس برای مردم، گفت: برای آموزش دادن به مردمی که حضور جدی و پررنگ در بازار بورس دارند باید سرمایه‌گذاری ویژه صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: هیچ فردی که در جایگاه‌های اداری دولتی و غیردولتی بوده و حقوق خود را از منابع دولتی دریافت می‌کنند در ساعات اداری، حق فعالیت در بازار بورس را ندارند و باید قانون را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: از فعالیت‌های قانونی در تمام بخش‌ها حمایت می‌کنیم اما اگر طبق قانون نباشد مورد تایید نیست.
حقیقی اظهار داشت: کمک به SME (بنگاه‌های کوچک و متوسط و یا شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس) خیلی مهم است.
مقام عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: بزرگترین نقطه قوت کشوری مانند ژاپن در این است که با SME های کوچک درست شده و ضمن سرمایه‌گذاری‌های کوچک به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیز اهمیت قائل است.
وی گفت: این سوال مهمی است که چرا با وجود فعالیت قابل توجه مردم زنجان در بازار بورس، هیچ کارگزاری وجود ندارد که منابع در داخل استان جمع شود و این منابع به تهران هدایت می‌شود.
حقیقی افزود: متاسفانه به این مشکل پرداخته نشده و باید راه حل صحیحی برای حل آن پیدا شود.
استاندار زنجان با اشاره به معطل ماندن برخی کالاها در گمرک بنا به دلایل مختلف از جمله اخذ نکردن تاییدیه بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای در شورای تامین استان انجام شده و در سطح ملی نیز تصمیماتی گرفته می‌شود که بخش بزرگی از مشکلات را رفع خواهد کرد.
انتهای پیام/
مدیران اقتصادی زنجان از ایجاد ارزش کاذب در بازار بورس جلوگیری کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار