نایب رئیس انجمن داروسازان ایران مطرح کرد:

همکاری ایران و هند در تولید مهم ترین داروی کرونا

1399/04/31 - 13:47 - کد خبر: 23688 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در مورد روند تولید داروی «رمدسیویر» در داخل، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نصر، سید علی فاطمی، به ارائه توضیحاتی در مورد تولید داروی «رمدسیویر» پرداخت و گفت: این دارو برای آن دسته از بیماران کرونایی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند، استفاده می‌شود.
وی با اشاره به تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای داروی رمدسیویر، افزود: محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این دارو می‌تواند عوارض کووید ۱۹ را کاهش دهد و در نتیجه همه به دنبال تهیه این دارو هستند.
فاطمی با عنوان این مطلب که داروی رمدسیویر ساخت آمریکا است، ادامه داد: در حال حاضر یک کمپانی هندی نیز توانسته ماده اولیه این دارو را تولید و دارو را تهیه کند.
وی با اشاره به همکاری کمپانی هندی با یک شرکت دارویی ایران برای تولید رمدسیویر، گفت: قیمت نمونه هندی این دارو یک چهارم مشابه رمدسیویر آمریکایی است.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به کمبود این دارو در جهان و اینکه همه کشورهای دنبال تهیه رمدسیویر هستند، افزود: این دارو فقط برای موارد شدید بیماری تجویز می‌شود و این طور نیست که وارد داروخانه‌ها شود.
وی با اشاره به پیشرفت صنعت دارویی هند در جهان، گفت: کیفیت دارویی که قرار است با همکاری کمپانی هندی در ایران تولید شود، هیچ تفاوتی با مشابه آمریکایی ندارد.
فاطمی افزود: رمدسیویر هندی توسط سازمان غذا و داروی کشورمان مورد بررسی قرار گرفته و به تایید رسیده است.
انتهای پیام/
 همکاری ایران و هند در تولید مهم ترین داروی کرونا خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار