مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان؛

بیمه سلامت زنجان ۲۴۰ میلیارد ریال بابت کارانه پرسنل بیمارستان‌ها پرداخت کرد

1399/04/31 - 11:48 - کد خبر: 23674 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: اوایل هفته جاری ۲۴۰ میلیارد ریال بابت کارانه پرستاران و پرسنل خدوم بیمارستان‌های این استان پرداخت شد که گامی کوچک در راستای قدردانی از خدمات بی‌شائبه این قشر بوده است.

به گزارش نصر، خدیجه ابراهیم‌خانی روز دوشنبه در دیدار استاندار زنجان با کارکنان این اداره با اشاره به اقدامات مختلف انجام گرفته در ایام کرونایی افزود: با همه گیری کووید - ۱۹ این اداره کل نیز همگام با دانشگاه علوم پزشکی استان اقداماتی از جمله افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی را در راستای خدمات رسانی بهینه انجام داد.
وی اضافه کرد: بنابراین با موافقت انجام گرفته مبنی بر افزایش تعداد این نوع تخت ها، مجموع آنها تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفتند و طی این ایام جابجایی بخش های بیمارستانی از قبیل انتقال بیماران رادیوتراپی به انجمن مهرانه و بیماران دیالیزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان به انجمن حمایت از بیماران کلیوی انجام گرفت.
این مسؤول ادامه داد: از طرفی روند پذیرش اسناد، رسیدگی و پرداختی های این اداره کل به دانشگاه علوم پزشکی حداکثر ۲ تا ۲.۵ ماه به طول می انجامد که خوشبختانه بخاطر وجود شرایط کرونایی تا پایان خرداد، ۷۰ درصد بصورت علی الحساب پرداخت شده است.
ابراهیم خانی افزود: در ارتباط با همه گیری کرونا بیمه شدن بیماران در تخت های بیمارستانی به طور ویژه لحاظ شد که این کار از سال ۹۷ انجام نمی گیرد اما با توجه به سیاست جدید ابلاغی برای جلوگیری از متضرر شدن بیمار بدون سپری کردن دوره انتظار ۱۰ روزه و حتی درصورت نداشتن هیچ نوع بیمه پایه، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: در ارتباط با هزینه بستری یک بیماری کرونایی در بیمارستان های دولتی نیز در زمان حاضر ۹۰ درصد هزینه های بیمار بستری و ۷۰ درصد سرپایی در بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد:  زنجان در اجرای نسخ الکترونیک جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و از طرفی بیش از  ۸۰ درصد آزمایشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در این طرح مهم همکاری می‌کنند که تداوم آن نتیجه بسیار خوبی را به دنبال دارد.
به گفته این مسؤول، الکترونیکی شدن فعالیت‌ سازمان بیمه سلامت از سال ۹۷ آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: این استان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر حدود ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
انتهای پیام/
بیمه سلامت زنجان ۲۴۰ میلیارد ریال بابت کارانه پرسنل بیمارستان‌ها پرداخت کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار