استاندار زنجان؛

تفکیک کنندگان زمین روستاهای دواسب و پایین کوه زنجان به قانون معرفی می‌شوند

1399/04/31 - 10:36 - کد خبر: 23659 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان به فرماندار شهرستان زنجان مهلت ۴۸ ساعته داد تا گزارشی از تفکیک زمین در روستاهای دواسب و پایین کوه ارائه دهد تا متخلفان به قانون معرفی شوند.

به گزارش نصر، استاندار زنجان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان افزود: بر اساس گزارش های رسیده پیرامون روستاهای پایین کوه و دو اسب شهرستان زنجان کوه تقیسم بندی و تفکیک می شود.
فتح الله حقیقی تاکید کرد: باید گروهی متشکل از بنیاد مسکن، امور اراضی و منابع طبیعی با مسوولیت فرماندار شهرستان زنجان برای بررسی موضوع تشکیل شود.
وی اظهارداشت: فرماندار این شهرستان موظف است ظرف ۴۸ ساعت آینده گزارشی در این خصوص ارائه کند.
استاندار زنجان گفت: تفکیک و تقسیم بندی زمین در روستاهای دو اسب و پایین کوه غیرقانونی است و چنانچه این کار غیرقانونی انجام شده باید صورتجلسه ای تنظیم و افرادی که خلل ایجاد کرده اند به قانون معرفی شوند.
حقیقی با بیان اینکه امیدوارم چنین کار خلافی در این روستاها نشده باشد، اظهارداشت: چنانچه این مهم تایید شد باید با افرادی که به خود اجازه داده اند چنین اقدام غیرقانونی و نادرستی انجام دهند برخورد شدید شود.
وی به کمیته تنظیم بازار مسکن اشاره کرد و ادامه داد: انتظار دارم این کمیته به قوت اقدامات خودرا در خصوص فعالیت بنگاه های غیرقانونی املاک، خرید و فروش غیرقانونی زمین هایی که تعیین تکلیف نشده و معاملاتی که جنبه قانونی ندارد، انجام دهد.
استاندار زنجان گفت: باید همه معاملات مسکن با کد رهگیری انجام و تکلیف خرید و فروش های غیرقانونی روشن شود.
حقیقی با معاملات غیرقانونی برخی تعاونی ها اشاره کرد و افزود: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید در جلسه آینده شورای مسکن از چگونگی خرید و فروش ها غیرقانونی زمین و چندین برابری آن توسط تعاونی های غیرقانونی گزارش دهد.
وی تاکید کرد: این گزارش باید به تفکیک تعاونی ها و آمار زمین های در دست آنها باشد.
استاندار زنجان از اقدامات قابل توجه کمیته خدمات و صدور پروانه در استان، قدردانی کرد و گفت: ۵۰ درصد تخفیف بابت صدورپروانه ساختمانی در عموم و ۱۰۰ درصد برای کوی فرهنگ شهر زنجان اقدام رضایت بخش و خوبی است.
حقیقی از شهردار زنجان خواست که خود شخصا این موضوع را پیگیری، هدایت، مدیریت و نظارت کند تا منجر به نتیجه شود و کمیته هایی که تشکیل شده مدیران باید خود پیگیری کنند.
وی ادامه داد: در خصوص ۱۵ درصد تخفیف از سوی تامین اجتماعی که با یک ماه تنفس اخذ شود، باید نهایت مساعدت و همکاری لازم توسط این سازمان در استان انجام شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه کمیته زیر ساخت و تعیین تکلیف زیرساخت ها اقدام بسیار مهمی است، گفت: اگر مساله ای وجود دارد که در این جلسه عمومی قابل رفع نیست جلسه ای جداگانه تشکیل  تا موضوع بررسی ورفع شود.
حقیقی تاکید کرد: موارد و مسائلی که مانع اجرای سریع پروژه هاست در استان رفع و در غیر این صورت به اتفاق وزارت نیرو و راه وشهرسازی برای رفع آن اقدام می کنیم تا هیچ پروژه ای در بخش مسکن عقب نماند.
وی به تامین مسکن برای دهک های یک تا سه اشاره کرد و افزود: این پروژه ها مورد تاکید است و آمادگی دارم هر ماه جلسه ای با حضور بنیاد امام (ره)، بنیاد مستضعفان، خیرین، شهردار، بانک سپه، بهزیستی و کمیته امداد تشکیل شود تا ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای این دهک ها عملیاتی و محقق شود.
استاندار زنجان گفت: نفرات متقاضی و پروژه ها ظرف ۲۰ روز آینده شناسایی و مشخص و طی جلسه ای مشکلات رفع و رجوع شود تا پروژه با سرعت بیشتر و جدیت بیشتری انجام شود تا بتوانیم برای خانواده های تحت پوشش اقدامی انجام دهیم.
انتهای پیام/
تفکیک کنندگان زمین روستاهای دواسب و پایین کوه زنجان به قانون معرفی می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار