استاندار آذربایجان‌غربی؛

تدوین الگوی کشت مناسب از ضرورت‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی است

1399/04/31 - 10:15 - کد خبر: 23658 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در کشت محصولات کشاورزی گفت: برای بهره‌وری درست از این ظرفیت‌های انسانی و طبیعی باید با کمک وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات، تلاش هدفمند و برنامه‌محوری در راستای تدوین الگوی کشت مناسب در این استان صورت گیرد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری عصر روز دوشنبه در دیدار با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی افزود: تامین نهاده‌های دامی و کمک به شکوفایی صنعت مرغداری می تواند ضمن تامین سبد غذایی مردم با قیمت مناسب، موجب جهش تولید و رونق اشتغال شود.
وی پایه توسعه آذربایجان‌غربی را کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: تکمیل شبکه اصلی و فرعی پایین دست سد کرم آباد پلدشت، چایپاره و پیرانشهر علاوه بر اینکه به شکوفایی کشاورزی و اشتغال زایی می‌انجامد، بسترهای استفاده بهینه از منابع آبی را نیز مهیا می کند.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اختصاص اعتبار ویژه برای آبیاری تحت فشار برای استفاده بهینه از منابع آبی یکی از ضروریات توسعه بخش کشاورزی استان است.
شهریاری با بیان اینکه یکی از راهکارهای تامین منابع مالی برای شکوفایی استان به‌ویژه در بخش کشاورزی، تعیین تکلیف اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی است از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در این رابطه مساعدت لازم را داشته باشد.
توجه به نیازهای کارکنان جهاد کشاورزی استان و خرید تضمینی برخی محصولات از دیگر محورهای گفت و گوی شهریاری با وزیر جهاد کشاورزی بود.
سالانه ببیش از ۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید می شود.
انتهای پیام/
تدوین الگوی کشت مناسب از ضرورت‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار