رئیس قوه قضاییه؛

اعتراض را باید شنید

1399/04/30 - 12:23 - کد خبر: 23593 نسخه چاپی

نصر: رئیس قوه قضاییه گفت: بین اعتراض و اغتشاش فرق قائل هستیم؛ اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش، ناامنی و به هم ریختن کشور است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: فضاسازی ها و جوسازی ها تاثیرگذار نیست و بنای دستگاه قضایی بر صدور رأی بر مبنای شرع و قانون است.
وی اظهار داشت: همکاران قضایی در سراسر کشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند.
رئیسی یادآور شد: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است و ظرفیت های قانونی و فرآیند دادرسی  تضمین کننده حقوق عامه و ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم است.
وی ادامه داد: رأی اخیر دیوانعالی کشور مبنی بر بازپس گیری منابع طبیعی تصاحب شده در گلستان توسط دادگستری در سه دهه قبل، این پیام را دارد که در حفظ حقوق عامه خط قرمز نداریم.
رئیسی با تاکید بر اینکه تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: نهادها، دستگاه‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص دیگر هم بدانند در این دوره به هیچ فرد یا نهادی اجازه داده نخواهد شد که به سرمایه های ملی تجاوز کند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به بخشنامه ابلاغی اخیر درخصوص نظام بانکی افزود: دریافت سود و جریمه بانکی باید منضبط باشد و آشفتگی در اعطای تسهیلات با هر میزان نرخ سود و جریمه باید رفع شود.
وی اضافه کرد: ناظم، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است ما هم تضمین آن هستیم. اقدام ما در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به انضباط مالی در نظام بانکی بود و مدیران اقتصادی کشور با مردم و بازار سخن بگویند تا مردم مطمئن شوند که برنامه دارید.
انتهای پیام/
اعتراض را باید شنید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار