اختراع دستگاه فلورایدتراپی با قابلیت تنظیم فلوراید ویبره از سوی محققان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

1399/04/30 - 10:09 - کد خبر: 23573 نسخه چاپی

نصر: پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند تبریز در واحد فناور تحقیق و توسعه EAF NEXT مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند تبریز موفق به اختراع دستگاه فلوراید و ویبره و تغییر نی یا برس با مزیت بهبود کیفیت دندانپزشکی، سلامت دندان و کاهش هزینه‌ها تا ۷۵ درصد شدند.

به گزارش نصر، سعید آل‌هاشمی و احمدرضا احمدی دو مخترع واحد فناور دانشگاه صنعتی سهند تبریز پس از یک‌سال و نیم تلاش موفق به اختراع دستگاه‌ فلورایدتراپی با قابلیت تنظیم فلوراید و ویبره برای نخستین بار در جهان شدند.
آل‌هاشمی سرپرست و مدیرعامل تیم فناور در این خصوص امروز در این ارتباط در گفت‌وگویی اظهار داشت: از مزایای این دستگاه می‌توان به کاهش شدید احتمال مسمومیت بیمار به دلیل قابلیت تنظیم فلوراید، کاهش احتمال آلودگی محلول فلوراید با ایجاد سیستم استریل، کاهش میزان مصرف فلوراید، کاهش نیاز به نیروی انسانی، هزینه مقرون به صرفه دستگاه و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد.
احمدی نیز در ادامه گفت: در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت تاکنون ۲۴۰ هزار مورد استفاده از وارنیش فلوراید با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است که هر بسته از وارنیش فلوراید حاوی یک برس و مقداری فلوراید است که با رعایت اصولی خاص به صورت لایه‌ای نازک به روی تمام سطوح دندان مالیده می‌شود.
به گفته وی، در راستای اجرای این برنامه در مدارس برای هر دانش‌آموز حدود ۴ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد تا پرستار به فلوراید تراپی بیمار بپردازد و سپس باقی‌مانده محلول دور ریخته شود و با اختراع این دستگاه موفق به صرفه‌جویی در مصرف فلوراید و کاهش هزینه‌ها تا ۷۵ درصد شدیم.
انتهای پیام/
اختراع دستگاه فلورایدتراپی با قابلیت تنظیم فلوراید ویبره از سوی محققان دانشگاه صنعتی سهند تبریز خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار