رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

سیل ۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی را از بین برد

1399/04/30 - 09:43 - کد خبر: 23570 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۸۸۵ تن از محصولات کشاورزی استان در اثر جاری شدن سیل از بین رفت.

به گزارش نصر، اکبر فتحی دیشب در حاشیه جلسه گروه کاری آب و کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بخش کشاورزی همیشه متأثر از عوامل طبیعی و غیرطبیعی است، این بخش از عوامل مختلفی از جمله سیل، تگرگ، سرما و زلزله آسیب می بیند.
وی ادامه داد: کشور ایران جزو کشورهای آسیب پذیر در این حوزه است و استان ما نیز از این موضوع مستثنی نمی‌باشد، در اواخر تیرماه سال جاری سیل ناشی از بارندگی‌های شدید در شهرستان‌های چاراویماق، سراب، شبستر، مراغه، مرند، هشترود و هوراند، به ۱۰ هزار و ۸۸۵ تن از تولیدات بخش‌های زراعت، باغات، دام و طیور و آب و خاک خسارات عمده‌ای وارد کرد.
فتحی گفت: طبق برآورد به عمل آمده توسط همکاران و کارگروه حوادث غیرمترقبه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و فرمانداران، میزان این خسارات بیش از ۵۸۷ میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: جاری شدن سیل در چهار هزار و هشت هکتار از مزارع زراعی، دو هزار و ۸۹۶ تن از محصولات زراعی را دچار حادثه نمود و ۷۶ میلیارد ریال به بخش زراعت استان خسارت وارد کرد.
وی در ادامه گفت: حادثه سیل در روزهای پایانی تیرماه سال جاری، هفت هزار و ۹۹۰ تن از محصولات باغی استان در دو هزار و ۷۹۲ هکتار از باغات استان را دچار خسارت ۴۲۴ میلیاردی کرد و از بین برد.
فتحی با اشاره به اینکه سیل اخیر، ۷ میلیارد ریال به بخش دام و طیور و آبزیان استان آذربایجان شرقی در دو شهرستان چاراویماق و سراب خسارت وارد کرده است، اضافه کرد: طبق برآورد کارشناسان ۳۲۶ هکتار از پروژه‌های آب و خاک استان در اثر بارش‌های سیل آسای روزهای پایانی اولین ماه تابستان سال ۹۹، متحمل ۸۰ میلیارد ریال خسارت شده‌اند.
وی این میزان خسارت را برآوردهای اولیه کارشناسان در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام کرد و خاطر نشان کرد برآورد نهایی از میزان دقیق خسارت پس از بررسی‌های بیشتر اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/
 سیل ۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی را از بین برد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار