نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

بزرگراه اهر- تبریز برای ۱۵ سال پیش طراحی شده بود

1399/04/29 - 14:02 - کد خبر: 23542 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تشریح برخی از مشکلات این شهرستان، اظهار کرد: اگر بزرگراه اهر- تبریز به بهره برداری برسد، بازهم با مشکل روبرو خواهیم بود، چراکه این بزرگراه برای ۱۵ سال پیش طراحی شده و پاسخگوی افزایش تردد خودروها نخواهد بود.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده در نشست صمیمی با فعالان هنری و فرهنگی شهرستان اهر، اظهار کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بالقوه و حمایت‌های همه جانبه دولت، هنوز هم نسبت به شهرستان‌های همتراز خود به شدت از نظر توسعه و پیشرفت عقب هستیم.
وی ادامه داد: در سفر اخیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان به اهر، تصمیماتی در خصوص ورودی‌های شهرستان از جمله "دوبانده کردن مسیر جاده ورزقان از سمت اهر، تکمیل تقاطع همسطح روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، احداث پل در تقاطع روستای کقالق، ساماندهی نخاله‌گیرها در جاده کلیبر و جابجایی بلوار در ورودی این مسیر" که از جمله دغدغه‌های مردم بود، گرفته شد و باید در تکمیل و اجرای این تصمیمات هرچه سریع‌تر اقدام شود.
وی گفت: برای پیشرفت و توسعه یک شهر نیازمند توسعه همه جانبه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و باید تمام مسئولان ادارات و مدیران ارشد برای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنند.
محرم زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حل مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان شهرستان اهر نیز افزود: سعی خواهیم کرد با همراهی فرماندار و برخی از هنرمندان، دیداری با وزیر ارشاد و یا معاونان ایشان داشته باشیم و از نزدیک با شناساندن ظرفیت‌های شهرستان، مشکلات هنرمندان را نیز بررسی کنیم.
وی افزود: شهرستان اهر با پیشینه تاریخی غنی خود، مهد پرورش بزرگانی چون شیخ شهاب‌الدین اهری و... در حوزه فرهنگ، علم، سیاست بوده و انتظار داریم مناسب‌ترین و لایق‌ترین تندیس‌ها و سردیس‌ها برای معرفی این چهره‌های ماندگار در سطح شهر نصب شود.
وی در ادامه شهردار را کلیددار شهر دانست وافزود: در برخی کشورهای جهان قدرت اجرایی شهردار از فرماندار بیشتر بوده و به عنوان کلیددار شهر و تصمیم گیرنده عمل می‌کند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یکی از خواسته‌های مردم اهر را فراهم کردن شهری پاک و شاد عنوان کرد و گفت: در این خصوص نقش شهرداری در مناسب سازی چهره شهر و توسعه آن بسیار مهم است. رسیدگی به برخی مشکلات و مطالبات فرهنگی و هنری نیز از دیگر وظایف شهرداری بوده و خوشبختانه اهر با وجود شهرداری جوان و پویا، یکی از شهرداری‌های بسیار فعال را دارد.

نصب سردیس میرزا جعفر قره جه داغ در یکی از میادین اصلی شهر
براساس این گزارش، شهردار اهر نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری برای در اختیار گذاشتن ساختمان فرهنگسرای خود برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن هم به صورت رایگان خبر داد.
محمد سرقینی در خصوص ایجاد نگارخانه دائمی در محل عمارت شهرداری اهر گفت: متاسفانه به دلیل ارزش تاریخی عمارت، امکان ایجاد نگارخانه در این مکان امکان پذیر نیست.
وی در ادامه از احداث قطعه هنرمندان در آرامستان اهر خبر داد و افزود: با این‌که شهرداری اهر متولی آرامستان‌ها نیست، اما در راستای احداث قطعه هنرمندان تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.
شهردار اهر در رابطه با تهیه و نصب سردیس میرزا جعفر قره جه داغ در یکی از میادین اصلی شهر نیز گفت: شهرداری آماده حمایت از هنرمندان این شهرستان برای ساخت و تهیه این سردیس است. همچنین شهرداری اهر آماده حمایت از هنرمندانی است که برای زیباسازی چهره شهر دارای طرح‌ها و ایده‌های هنری دارند.
وی در ادامه از ایجاد آمفی تئاتر نیز خبر داد و گفت: در صورت حمایت مالی، شهرداری آماده ایجاد آمفی تئاتر در محل پارک ولایت است.
در ادامه این جلسه هنرمندان و مسئولان انجمن هنری اهر علاوه بر ارائه گزارشی از عملکرد انجمن‌ها به بیان برخی مشکلات و دغدغه‌های خود با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز پرداختند.
انتهای پیام/
 بزرگراه اهر- تبریز برای ۱۵ سال پیش طراحی شده بود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار