جهانگیری مطرح کرد؛

کاوه سودا و معدن طلای اندریان مشکل جدی زیست محیطی ندارند!

1398/03/25 - 10:06 - کد خبر: 2353 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر نه کاوه سودا و نه معدن طلای اندریان مشکل جدی زیست محیطی ندارند!

به گزارش نصر، علی جهانگیری در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم برخورد قانونی با تخلفات محرز زیست محیطی برخی صنایع و معادن در استان، گفت: انتظار داریم خبرنگاران در بعضی حوزه هایی که اظهار نظر می کنند، اطلاعات دقیق و فنی ارائه بدهند.

وی ادامه داد: توسعه اقتصاد معدن از اولویت های اصلی ما است، 50 درصد معادن ما غیر فعال هستند و تلاش می کنیم برای فعال کردن این معادن سرمایه گذار جذب کنیم. البته معائن فعال استان هم با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

این مقام مسئول افزود: در بحث اینکه محیط زیست در رابطه با معادن رها شده است درست نیست و اتفاقا ما بر عکس این موضوع را داریم و در جلسات مختلف، فعالان معدن از عدم هماهنگی محیط زیست و منابع طبیعی شکایت دارند و از آن طرف متهم هستیم که از فعالان معدن حمایت کافی نداریم.

جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار خبر آنلاین درباره آلودگی معدن طلای اندریان، گفت: در مورد بحث معدن طلای اندریان قبلا بحث های آلایندگی آن به علت استفاده از سیانور در روند تولید مطرح بود و الان این مشکل برطرف شده است و در مورد کاوه سودا هم یک تیم علمی و فنی متشکل از اساتید دانشگاه های مختلف شکل دادیم.

وی افزود: این روند در مورد هر معدن یا کارخانه الاینده دیگری می تواند تکرار شود تا یک تیم علمی بی طرف قضیه را بررسی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در مورد کاوه سودا خود محیط زیست راهکاری که برای مدیریت پساب کاوه سودا ارائه کرده، احداث لاگون بوده است و قبلا به علت اینکه لاگون ها استاندارد نبودند، در سال 89 با شکست لاگون ها و ورود پساب شیمیایی به مزارع و باغات، خسارات زیادی ایجاد شد و شورای تامین استان مجوز داد تا این پساب به دریاچه ارومیه تخلیه شود، چون شوری پساب کاوه سودا برای دریاچه ارومیه مشکلی ایجاد نمی کند.

جهانگیری گفت: بخشی از پساب کاوه سودا به دریاچه ارومیه تخلیه می شود و تا کنون 6 لاگون کاوه سودا با لایه های ژئوممبران تجهیز شده و برای بقیه تا پایان سال 98 مهلت داده شده است.

وی از معرفی کاوه سودا به عنوان واحد آلاینده خبر داد و افزود: اخیراً محیط زیست کاوه سودا را به علت نشت پساب از زهاب لاگون ها در لیست صنایع آلاینده قرار داده است و این شرکت باید جریمه آلایندگی زیست محیطی خود را بپزدازد و امیدوارم دیگر مشکل خاصی نباشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از مصاحبه آقای بیگی در مورد آلایندگی کاوه سودا، ما از دستگاه مسئول گزارش رسمی خواستیم تا موضوع به دقت بررسی شود. مطمئن باشید که مدیریت استان در قبال محیط زیست هیچ کوتاهی نخواهد داشت، منتها استانداردهای زیست محیطی فرق می کند.

جهانگیری در پایان گفت: فکر می کنم در حال حاضر نه کاوه سودا و نه معدن طلای اندریان مشکل جدی زیست محیطی ندارند!

انتهای پیام/

کاوه سودا و معدن طلای اندریان مشکل جدی زیست محیطی ندارند! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار