محمدجواد ظریف؛

در سفرم به بغداد هماهنگی‌های لازم برای سفر نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود

1399/04/29 - 10:53 - کد خبر: 23523 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که در سفرش به بغداد که از قبل برنامه‌ریزی شده بود هماهنگی‌های لازم برای سفر نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود و بعدازظهر هم به اقلیم کردستان عراق خواهد رفت.

به گزارش نصر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی وارد بغداد شد در بدو ورود در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف این سفر عنوان کرد: بسیار خوشحالم که بعد از تشکیل دولت عراق این فرصت برای من پیش آمد که به بغداد سفر داشته باشم، مخصوصا با توجه به تصمیم نخست‌وزیر عراق و دعوت آقای روحانی برای سفر نخست‌وزیر عراق به تهران در روز سه‌شنبه.
ظریف عنوان کرد: سفر من که از قبل هماهنگ شده بود، فرصت بسیار خوبی را با توجه به سفر نخست‌وزیر عراق فراهم کرده است که قبل از سفر ایشان هماهنگی‌های لازم برای این سفر انجام شود.
وی عنوان کرد: امروز در بغداد فرصت خواهم داشت با مقامات مختلف عراقی ریاست جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و همچنین با مسئولان سیاسی عراق و رئیس حشد الشعبی ملاقات داشته باشم.
ظریف گفت‌وگو و تبادل نظر درباره همکاری‌های دو کشور که در سفر حسن روحانی به بغداد مورد توافق قرار گرفت و همین طور مسائل منطقه‌ای و جنایات آمریکا در منطقه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر همراهانشان و موضوعات دیگر همکاری‌های منطقه‌ای را از جمله مواردی برشمرد که با مقامات عراقی درباره آنها به رایزنی خواهد پرداخت.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: انشاءالله بعدازظهر هم سفری را به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق خواهیم داشت برای اینکه با ایشان و سایر مسئولان اقلیم دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم. 
این نخستین سفر ظریف پس از تصدی مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق است.
رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کند. دیدار با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.
وی همچنین در این سفر قرار است با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار خواهد کرد.
انتهای پیام/
در سفرم به بغداد هماهنگی‌های لازم برای سفر نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار