مدیر جهاد کشاورزی بناب خبر داد:

کشف و امحای ۱۵ هزار اصله گیاه پالونیا در بناب

1399/04/29 - 11:40 - کد خبر: 23512 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی بناب از کشف ۱۵ هزار اصله گیاه پالونیا توسط سربازان گمنام امام زمان شهرستان خبر داد و گفت: این نهال ها بنا به دستور مقام قضایی جمع آوری و امحا شدند.

به گزارش نصر، روح الله خیری روز یکشنبه در گفت گویی با بیان اینکه گیاه پالونیا بومی مناطق پرباران شرق و جنوب شرق آسیاست و کشت آن به علت نیاز آبی زیاد در مناطق خشک و نیمه خشک ایران همانند آذربایجان شرقی نامناسب است، اظهار کرد: براساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور، وارد کردن بذر، قلمه و نهال پالونیا ممنوع و غیرقانونی است.
وی از همه کشاورزان و تولیدکنندگان خواست از کاشت این درخت مهاجم که آسیب های جدی به بخش کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه وارد می کند، جدا خودداری کنند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان  بناب همچنین از همه گلخانه داران و مدیران نهالستان های شهرستان خواست از وارد کردن و تولید محصول پالونیا ممانعت نمایند، زیرا در صورت هرگونه مشاهده، جمع آوری و امحا خواهد شد.
پالونیا ( Paulownia) ) درختی با برگ‌های بزرگ و گل‌های خوشه‌ای به رنگ سفید مایل به بنفش است که بومی کشور چین می‌باشد. در میان مردم کشور چین به درخت امپراطور و درخت نوروز شهرت دارد. این مردمان سال‌هاست درختان پالونیا را به نشانه خوش‌یمنی و تقدس در اطراف منزل خود می‌کارند. 
از ویژگی‌های پالونیا می‌توان به مقاومت به کم‌آبی، مقاومت به خاک‌های آهکی و گچی و مقاومت به دود و هوای مناطق صنعتی اشاره کرد.
براساس اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت کشاورزی آمریکا و بسیاری از منابع معتبر علمی، درخت پالونیا مهاجم است و هیچ کشوری اجازه ورود گونه خارجی گیاهی و جانوری را به سرزمینش نمی‌دهد.
انتهای پیام/
کشف و امحای ۱۵ هزار اصله گیاه پالونیا در بناب خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار