سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال خبر داد:

ثبت ۱۳۶ هزار و ۸۱۰ ازدواج در سه ماهه نخست سال/ آمار ولادت و فوت در فصل بهار

1399/04/29 - 08:17 - کد خبر: 23502 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال گفت: در سه ماه نخست سال ۲۸۰ هزار و ۵۴۰ تولد و ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوتی ثبت شده است.

به گزارش نصر، «سیف‌الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در گفت‌وگویی درباره آمار ولادت در سه ماهه نخست سال ۹۹ گفت: در سه ماه نخست سال ۲۸۰ هزار و ۵۴۰ تولد و ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوتی ثبت شده استاز کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت ۱۴۴ هزارو ۷۷۵ نفر پسر و ۱۳۵ هزارو ۷۶۵ نفر دختر بوده‌اند.
وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان ولادت را داشته‌اند، ادامه داد: به ترتیب استان تهران با ۳۵ هزار و ۶۵۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۷ هزارو ۷۶۰ نفر و استان سیستان و بلوچستان با ۲۱ هزار و ۷۲۶ نفر در رتبه های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در بهار سال جاری قرار گرفته اند. در استان تهران از میان کل ۳۵ هزارو ۶۵۶ ولادت ثبت شده، ۱۸ هزارو ۴۱۰ نفر پسر و ۱۷ هزارو ۲۴۶ نفر دختر در ولادت‌ها به ثبت رسیده است.
سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور خاطرنشان کرد: همچنین استان های ایلام با هزار و ۸۶۹ نفر، سمنان با هزارو ۹۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار و ۸۹۷ نفر به ترتیب در کل ولادت های بهار سال جاری رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده اند. همچنین در استان ایلام نیز از میان کل هزارو ۸۹۶ ولادت ثبت شده هزارو ۷ نفر پسر و ۸۸۹ نفر دختر در ولادت های این استان به ثبت رسیده است.
ابوترابی همچنین با ارائه آمار فوت‌شدگان در این بازه زمانی تصریح کرد: در بهار سال ۱۳۹۹ ظرف مدت سه ماه اول سال، ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوت ثبت شده است.
وی به استان‌هایی که بیشترین میزان فوت شدگان را در این مدت داشتند، اشاره کرد و گفت: از مجموع فوتی‌های ثبت شده در این مدت ۶۲ هزار و ۷۵۱ مرد و ۴۷ هزار و ۱۹۲ نفر زن بوده‌اند. همچنین از کل ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوت ثبت شده در کشور به ترتیب استان تهران با ۱۷ هزار و ۶۱۰ نفر، استان خراسان رضوی با ۸ هزار و ۶۶۰ نفر و استان اصفهان با ۷ هزار و ۵۶ نفر در رتبه های اول تا سوم بیشترین تعداد فوت در بهار سال جاری قرار گرفته اند.
سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور یادآور شد: همچنین استان های ایلام با ۶۸۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۵۲ نفر و سمنان با ۹۷۶ نفر به ترتیب در کل فوت های بهار سال جاری رتبه کمترین فوت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته ابوترابی در سه ماهه نخست سال ۹۹ همچنین  ۱۳۶ هزار و ۸۱۰ ازدواج نیز به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
ثبت ۱۳۶ هزار و ۸۱۰ ازدواج در سه ماهه نخست سال/ آمار ولادت و فوت در فصل بهار ایلنا - خبرگزاری کار ایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار