سخنگوی ستاد آزاد‌سازی سهام عدالت :

نحوه فروش سهام‌ عدالت زیر ۱۸ ساله‌ها

1399/04/29 - 08:15 - کد خبر: 23501 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: مسئولیت ما در قبال افراد زیر 18 سال که سفارش را خودشان انجام نمی‌دهند و فرد دیگری باید سفارش آنها را وارد کند، بیشتر است و در راستای حفاظت از دارایی فرد زیر 18 سال باید اطمینان پیدا کنیم که فرد سفارش دهنده سرپرست و قیم آن است از این رو طی تمام مراحل سجام و احراز هویت الزامی است.

به گزارش نصر، حسین فهیمی در گفت‌وگویی درباره فروش سهام عدالت افراد زیر 18 سال اظهار داشت: احراز هویت در سجام و طی تمام مراحل آن برای افراد زیر 18 سال و قیم و سرپرست آنها ضروری است. موضوع مهم این است که برای افراد زیر 18 سال باید سرپرست معرفی شده سفارش‌گذاری فروش سهام عدالت را انجام دهد بنابراین مسولیت ما را برای حفظ دارایی این افراد بیشتر می‌کند.
وی ادامه داد: باید مطمئن شویم که سفارش‌گذاری از سوی سرپرست و ولی فرد زیر 18 سال انجام می‌شود بنابراین هم فرد زیر 18 سال و هم قیم آن باید تمام مراحل احراز هویت را طی کنند. این افراد چنانچه در سجام ثبت نام شوند، کارگزاری‌ها اطلاعات سجام را مبنا قرار می‌دهند و براساس آن سفارش فروش را قبول کنند.
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت افزود: مسئولیت ما در قبال افراد زیر 18 سال که سفارش را خودشان انجام نمی‌دهند و فرد دیگری باید سفارش آنها را وارد کند، بیشتر است و در راستای حفاظت از دارایی فرد زیر 18 سال باید اطمینان پیدا کنیم که فرد سفارش دهنده سرپرست و قیم آن است از این رو طی تمام مراحل سجام و احراز هویت الزامی است.
فهیمی درباره احراز هویت زیر 18 ساله‌ها که مالک تلفن همراه نیستند، گفت: در احراز هویت افراد زیر 18 سال نیازی نیست که شماره همراه به نام خود فرد باشد و ثبت شماره همراه قیم کافی است.
وی همچنین درباره تکلیف افرادی که پول فروش 30 درصد سهام آنها هنوز واریز نشده‌است، اظهار داشت: افراد دارای سهام عدالت تا سقف 500 هزار تومان باید 2.5 میلیون تومان و افراد با سهام عدالت 1.5 میلیون تومانی باید 5 میلیون تومان بابت فروش 30 درصد سهام خود دریافت کنند اگر کمتر از این مقدار دریافت کرده‌اند باید به محلی (بانک یا کارگزاری)  که سفارش گذاری را انجام داده مراجعه کنند.
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: فروشندگان سهام عدالت این اطمینان را داشته باشند که کارگزاری‌ها در بهترین شرایطی که به نفع مشمولان است، نسبت به فروش 30 درصد سهام اقدام می‌کنند. 
انتهای پیام/
نحوه فروش سهام‌ عدالت زیر ۱۸ ساله‌ها ایلنا - خبرگزاری کار ایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار