استاندار آذربایجان شرقی:

انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پیگیری تخصیص سهم آذربایجان شرقی از محل تسهیلات رونق تولید/ چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد

1399/04/28 - 17:08 - کد خبر: 23496 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه جهش تولید، راهبرد اصلی کشور برای شکوفایی اقتصادی و گذر از شرایط فعلی است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید در شرایط کنونی و ضرورت حمایت همه‌جانبه از بخش تولید، جلسات مشترک میان بانک‌ها و بخش خصوصی با هدف تسریع در رفع مشکلات و افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی بر حذف فرایندهای زاید اداری در اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: بسیاری از قوانین فعلی نیازمند تغییر به نفع تولید هستند و متاسفانه در برخی موارد شاهد ایرادهای بی‌مورد از سوی بانک‌ها در اعطای وام به تولیدکنندگان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌ها امانت‌دار سرمایه مردم هستند، گفت: سرمایه مردم باید برای مردم و به نفع مردم، استفاده شود.
پورمحمدی با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه برای اعطای تسهیلات به بخش تولید، گفت: چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد تا بتواند از وام استفاده کند؟ چرا نباید کارخانه و ماشین‌آلات تولید به عنوان وثیقه در بانک، پذیرفته شود؟
وی، شفافیت و سخت‌گیری متعارف و مناسب را لازمه اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی دانست و در عین حال گفت: تولیدکنندگان نیز باید وضعیت فعلی کشور و مشکلاتی همچون محدودیت منابع دولتی و نقدینگی را درک کرده و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.
پورمحمدی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مدیران بانک‌ها نیز در این جلسه به بیان نظرات، پیشنهادها و گزارش عملکرد خود در زمینه رونق تولید پرداختند.
 انتهای پیام/
انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پیگیری تخصیص سهم آذربایجان شرقی از محل تسهیلات رونق تولید/ چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار