رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل؛

محققان دانشگاه آزاد اردبیل ۳۲ محصول فناور وارد بازار کردند

1399/04/28 - 12:39 - کد خبر: 23471 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۳۲ محصول فناور توسط دانشجویان و محققان این دانشگاه وارد مرحله تجاری‌سازی و بازار شد.

به گزارش نصر، اسحاق رسولی روز شنبه در مشگین‌شهر اظهارداشت: ساخت ال‌ای‌دی هوشمند با بالاترین بهره نوری در کشور ، ساخت دستگا ه خشک‌کن گیاهان دارویی و دستگاه اسانس‌گیری میوه و رنگ‌های طبیعی خوراکی و تسمه تایمر هوشمند خودرو از جمله این محصولات است.
وی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان مساله‌گرایی ،کارآفرینی و فناری می‌باشد و در تمامی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این  سه اصل در نظر گرفته شده است.
رسولی افزود: هم‌اکنون ۵۰ واحد فناور و۲ شرکت دانش‌بنیان در مناطق مختلف استان در حال فعالیت می‌باشند.
وی اضافه‌کرد: بر اساس برنامه تدوین شده مراکز و واحدهای دانشگاهی در مناطق مختلف استان ملزم به نیازسنجی و مطالعه مسائل راهبردی منطقه خود شده‌اند و هر واحد شهرستانی باید به چند مساله راهبردی  ورود پیدا کند.
وی تشریح کرد: در واحد مشگین‌شهر نیز مطالعه و مدیریت بهره‌وری آب و انرژی دامنه‌های سبلان در نظر گرفته شده و به همین منظور مرکز تحقیقات و انرژی آب در استان ایجاد شده است.
وی از دانشجویان ایده‌پرداز در مراکز و واحدهای دانشگاهی و سایر جوانان خارج از دانشگاه خواست ایده‌های خود را به مراکز رشد دانشگاه ارائه کنند تا پس از داوری علمی مورد حمایت قرار گرفته و زمینه تجاری‌سازی ایده‌های ارائه شده فراهم شود.
انتهای پیام/
محققان دانشگاه آزاد اردبیل ۳۲ محصول فناور وارد بازار کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار