استاندار آذربایجان‌غربی؛

بازسازی منطقه زلزله‌زده قطور تا فصل سرما پایان یابد

1399/04/28 - 12:34 - کد خبر: 23469 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز رضایت‌مندی مردم زلزله‌زده قطور حاصل نشده است، گفت: رضایت مردم ملاک اصلی ارزیابی اقدامات دستگاه های اجرایی است و تا پیش از رسیدن فصل سرما باید بازسازی مناطق زلزله زده به اتمام برسد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز جمعه در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی افزود: برخی از بانک ها از برنامه زمان‌بندی در پرداخت تسهیلات احداث و معیشتی عقب هستند و باید تا اواسط هفته آینده نسبت به اتمام این امر اقدام کنند.
وی به مدیران بانک های صادرات، کشاورزی، مسکن و ملی دستور داد تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت تسهیلات بازسازی اقدام کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی در قبال کم کاری برخی دستگاه های اجرایی در مناطق زلزله زده قابل قبول نیست، گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد باید در دسترس مردم باشد و شایسته نیست که مردم زلزله زده برای تامین مصالح بازسازی متحمل هزینه های سنگین حمل و نقل شوند.
شهریاری وظیفه بنیاد مسکن را سنگین توصیف کرد و افزود: بنیاد مسکن باید از طریق استان های معین و ستاد مرکزی نسبت به تامین ماشین آلات سنگین برای حمل و نقل مصالح از جمله شن و ماسه اقدام کند.
وی گفت: هزینه‌های ساخت هر روز افزایش می یابد و باید دستگاه های اجرایی هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند.
در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران بانکی و برخی مدیران دستگاه های اجرائی و فرماندار خوی گزارشی از روند بازسازی و مسائل مربوطه ارائه کردند.
زلزله نسبتا شدیدی منطقه قطور که در شمال آذربایجان غربی و مرز ایران و ترکیه قرار دارد، را روز چهارم اسفند سال گذشته لرزاند که بر اثر آن، صدها واحد مسکونی روستایی و شهری دچار خسارت شدند.
انتهای پیام/
بازسازی منطقه زلزله‌زده قطور تا فصل سرما پایان یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار