خبر/

بررسی بیش از دو هزار و ۲۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی در سه ماهه نخست سال ۹۹

1399/04/28 - 12:17 - کد خبر: 23466 نسخه چاپی

نصر: بیشتر از هزار و 400 اظهارنامه صادراتی و 822 اظهارنامه وارداتی در سه ماهه نخست سال 99 در اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی بررسی شده است.

به گزارش نصر، بیشتر کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل خشکبار، قیر و مشتقات آن، مصالح ساختمانی، شیشه، کربنات،اسید نیتریک، متانول، مصنوعات پلاستیکی و مشتقات نفتی است که به کشورهای ارمنستان، ترکیه، عراق، امارات، آذربایجان و افغانستان صادر شده است.
گفتنی است: لاستیک، قطعات خودرو و تراکتور، مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی، ورق های فولادی، انواع مواد شیمیایی، کاغذ، چوب و فرآورده های چوبی، انواع آهن آلات، انواع چسب، کولر و قطعات آن از جمله کالاهایی مهمی است که از گمرکات استان  از کشورهای ترکیه و چین وارد استان و کشور شده اند.
لازم به توضیح است که سازمان ملی استاندارد با در نظر گرفتن و ارائه بسته های تشویقی و حمایتی در حوزه صادرات و واردات تمام تلاش خود را در راستای تسریع، تسهیل و هدایت مبادلات گمرکی به کار گرفته است.
افزودنی است کالاهای وارد و یا خارج  شده از مرزها که شامل استاندارد اجباری بوده جهت ارزیابی انطباق آن کالاها  با استاندارد و بقیه کالاهای که مشمول استاندارد اجباری نبوده جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان به اداره کل استاندارد ارجاع داده می شوند.
انتهای پیام/
بررسی بیش از دو هزار و ۲۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی در سه ماهه نخست سال ۹۹ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار