معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد:

اعمال مقررات سخت گیرانه‌ برای گذر از وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان شرقی

1399/04/27 - 13:45 - کد خبر: 23432 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دستگاه قضایی، وزارت کشور و استانداری مقررات سخت گیرانه‌تری را برای تحکیم ضمانت اجرایی ابلاغیه‌های بهداشتی به منظور گذر از وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان شرقی در نظر بگیرند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز جمعه با هشدار به خاطر وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاری مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما کافی نیست.
وی ادامه داد: با وجود اعلام قبلی مبنی بر ضرورت لغو تمام همایش‌ها و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها، باز هم نمایشگاه بر پا شده و مجوزی هم از ما اخذ نشده است.
درستی با بیان اینکه برخی اوقات برخی سازمان‌ها غفلت کرده و همکاری لازم را با ما ندارند، گفت: برپایی نمایشگاهی در روزهای گذشته در تبریز از جمله ناهماهنگی‌هایی بود که ممکن است منجر به افزایش بیماری شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون، موارد بستری و موارد مثبت بیماری بیشتر از اوج بیماری در فروردین ماه است، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن و همراهی نکردن مردم و سازمان‌ها، انتشار ویروس قابل کنترل نخواهد بود.
درستی تاکید کرد: تمام سازمان‌ها و مردم کادر بهداشت و درمان را در کنترل گسترش بیماری کرونا همراهی کنند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.
بر همین اساس استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
انتهای پیام/
اعمال مقررات سخت گیرانه‌ برای گذر از وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار