رییس پلیس راه استان؛

۶۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی روی داده است

1399/04/26 - 12:25 - کد خبر: 23401 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۶۳ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در راه‌های اصلی روی داده است.

به گزارش نصر، سرهنگ کریمی نژاد، روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به کشته شدن ۱۴۹ نفر در تصادفات جاده ای استان از ابتدای سال جاری تا ۱۴ تیر، افزود: از این تعداد ۹۴ نفر در راه های اصلی، ۱۶ درصد معادل ۲۴ نفر در راه های فرعی، ۱۵ درصد معادل ۲۲ نفر در راه های روستایی و ۶ درصد معادل ۹ نفر در آزادراه فوت کرده اند.
وی اظهار داشت: در این مدت ۵۹ درصد معادل ۸۸ نفر در سر صحنه، ۴۰ درصد معادل ۵۹ نفر در بیمارستان و یک درصد معادل ۲ نفر در مسیر بیمارستان فوت کرده اند. 
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: از مجموع فوت شدگان سال جاری ۳۹ درصد معادل ۵۸ نفر راننده، ۳۶ درصد معادل ۵۴ نفر سرنشین، ۱۶ درصد معادل ۲۴ نفر عابر و ۹ درصد معادل ۱۳ نفر راکب و ترک نشین هستند.  
سرهنگ کریمی نژاد، ادامه داد: ۲۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده های استان مربوط به گروه پژو، ۱۹ درصد پراید، ۱۶ درصد وانت، ۱۵ درصد موتور، ۹ درصد خودرو باری، ۹ درصد سایر، ۸ درصد سمند و ۳ درصد پیکان بوده است.
وی یادآوری کرد: ۳۲ درصد از رانندگان مقصر فوتی در جاده های استان دارای ۳۵ تا ۴۴ سال، ۳۰ درصد دارای ۴۵ سال به بالا، ۲۳ درصد دارای ۱۸ تا ۲۷ سال سن و ۱۵ درصد دارای ۲۸ تا ۳۴ سال بودند. 
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در این مدت در اثر تصادفات جاده ای استان ۲ هزار و ۲۶۰ نفر مجروح شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( اول فروردین تا ۱۴ تیر ۹۸) ۲۲ درصد معادل ۶۵۱ مورد کاهش یافته است.
سرهنگ کریمی نژاد، ادامه داد: در این مدت ۱۲۶ تصادف فوتی، یک هزار و ۲۷۳ تصادف جرحی و ۴ هزار و ۶۸۵ تصادف خسارتی در استان روی داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصادفات فوتی ۲۳ درصد، تصادفات جرحی ۲۴ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۲۴ درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: این استان در سال ۹۸ جزو استان های برتر در کاهش تصادفات جاده ای بوده و امسال نیز مجموع آمار تصادفات جاده ای ۲۴ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ کریمی نژاد، تخطی از سرعت مطمئنه و شتاب و عجله در رانندگی، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ به ویژه در راه های ۲ طرفه، خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی را علت بیشتر تصادفات جاده ای استان اعلام کرد.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.
انتهای پیام/
۶۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی روی داده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار