نماینده مردم بناب در مجلس؛

طرح جامع شهری بناب در پیچ و خم اداری گیر کرده است/ آبادانی منطقه وابسته به احیای دریاچه ارومیه است

1399/04/26 - 11:12 - کد خبر: 23381 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: طرح جامع شهری بناب در پیچ و خم اداری گیر کرده است و یکی از دلایل گرانی مسکن در این شهرستان در قیاس با شهرهای مجاور محسوب می‌شود. امیدوارم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش نصر، محمد باقری‌بنابی اظهار داشت: بحران کرونا تا همین الان به ما نشان داده است که تصمیم‌گیری متمرکز چه پیامدهای منفی می‌تواند داشته باشد. استان‌ها در فروردین تعطیل و قرنطینه شدند که در پیک این بیماری نبودند. استان‌های شمال‌غربی در فروردین مشکل خاصی نداشتند اما تعطیل شدند و حالا که بیماری در آذربایجان به اوج خود رسیده است، تصمیمی قاطع اتخاذ نمی‌شود؛ چرا از این تجربه درس نمی‌گیریم تا اختیارات بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها بدهیم؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یقین بدانید بحران دریاچه ارومیه در سطح استانی بهتر و کم هزینه‌تر مدیریت خواهد شد. حوزه انتخابیه شهرستان بناب و شهر خوشه‌مهر یکی از حوزه‌های متعددی است که خشکی دریاچه ارومیه آسیب جدی دیده است.
باقری‌بنابی افزود: کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز دشت بناب سال‌هاست که گرفتار این معضل است که باعث بیکاری جوانان و کاهش سطح رفاه شده است. در چنین شرایطی باید درباره توسعه مراکز درمانی، اصلاح الگوی کشت، بیمه محصولات کشاورزی تصمیم‌های مؤثر گرفته شود یا اگر گرفته شده است این تصمیم‌ها اجرا شود.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بناب در جنوب‌شرقی دریاچه ارومیه و به عنوان پل ارتباطی استان آذربایجان‌شرقی با استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان نیازمند داشتن کنارگذر شرقی است که سال‌هاست جزو پروژه‌های بر زمین مانده است که می‌توان با مشارکت بخش خصوصی آن را تکمیل کرد و نیازمند مساعدت دولت است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این کمربندی به همراه فرودگاه جنوب استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند بخشی از زیان‌های اقتصادی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه را جبران کند.
وی ادامه داد: در این زمینه هم می‌توان مشارکت بخش خصوصی را جلب کرد. امروز با تجربه 40 سال گذشته به یقین می‌دانیم توسعه ملی و استانی و شهری درهم تنیده شده و جدای از هم نیستند. این‌ها تعارضی با هم ندارند. هر استانی که از مدار توسعه نیافتگی خارج می‌شود توسعه ملی را یک گام جلوتر می‌اندازد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم متذکر شد: بر این اساس توجه به زیرساخت‌های توسعه در جنوب استان وسیع آذربایجان‌شرقی اهمیت ویژه‌ای دارد. سال‌هاست طرح جامع شهری بناب در پیچ و خم اداری گیر کرده است و یکی از دلایل گرانی مسکن در این شهرستان در قیاس با شهرهای مجاور محسوب می‌شود. امیدوارم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
باقری‌بنابی افزود: اصناف به ویژه رستوران‌هایی کباب بناب که برند شناخته شده است و صاحبان این کسب و کار در سراسر کشور از کرونا آسیب دیده‌اند و امیدوارم دولت اهتمام جدی نسبت به مشکلات آنها و سایر بازاریان داشته باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این نکته بارها گفته شده اما بازهم ارزش تکرار دارد که زندگی و معیشت مردم در حوضه دریاچه ارومیه وابسته احیای این دریاچه است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: کشاورزی و کسب و کار و سلامتی و تجارت و در کل آبادانی منطقه وابسته به احیای دریاچه ارومیه است. ضرر و زیان ناشی از خشکی دریاچه ده‌ها برابر بیشتر از احیای آن است. امیداورم مجلس یازدهم که حل مشکلات مردم را در اولویت خود قرار داده در حل مشکل دریاچه ارومیه تصمیم‌های خوب و مؤثری بگیرد.
وی ادامه داد: از وزیر نیرو به جد می‌خواهم حق آبه کشاورزان شهرستان بناب و روستاهای آن را و آب شرب را از سدهای علویان و سد بوکان و رودخانه زرینه رود را به‌طور کامل احیا کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان، تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد، پدران و مادران جوانان دهه شصتی به‌خاطر مسائل مسکن، ازدواج و بیکاری این جوانان، دچار مشکلات هستند.
باقری‌بنابی بیان داشت: جوانان دهه شصت را دریابید که اکثرا یا بیکار هستند و یا اگر هم شاغل هستند با درآمد خیلی جزئی امرار معاش می‌کنند که در شأن یک جوان ایرانی نیست.
انتهای پیام/
طرح جامع شهری بناب در پیچ و خم اداری گیر کرده است/ آبادانی منطقه وابسته به احیای دریاچه ارومیه است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار