خبر/

قیدار صاحب پردیس سینمایی می‌شود

1399/04/25 - 10:45 - کد خبر: 23312 نسخه چاپی

نصر: با انعقاد تفاهم‌نامه احداث سه سالن سینما بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری قیدار، این شهر صاحب پردیس سینمایی می‌شود.

به گزارش نصر، طرح "پردیس‌های سینمایی امید" به همت دولت برای احداث سالن های سینما در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود که در استان زنجان نیز، شهر قیدار برای اجرای این طرح انتخاب شده است.
بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری قیدار با ساخت سه سالن سینما موسوم به پردیس سینمایی امید در شهر قیدار، این شهر صاحب ۳۰۰ صندلی برای علاقه‌مندان به هنر هفتم خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه احداث سینما امید خدابنده گفت: با اجرای این طرح در راستای تحقق شعار ایران تهران نیست، عزم جدی برای احداث سینما در شهرستان‌های فاقد سینما را در کشور داریم.
رمضانعلی حیدری خلیلی افزود: این تفاهم نامه ها برای اجرای برنامه‌های منتخب در شهرستان ها، دسترسی علاقه مندان به فضای فرهنگی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی منعقد می‌شود.
وی با بیان اینکه از هزار شهر در کشور تنها ۲۰۰ شهر دارای سینما هستند، اظهار داشت: سالن های سینما در حال حاضر در ۲۵۰ شهر بدون سینما از طریق بخش خصوصی در دست احداث است.
حیدری خلیلی خاطرنشان کرد: طرح احداث سینما در شهرهای بزرگ فاقد سینما با مشارکت مدیریت شهری در سال ۱۳۹۷ مطرح شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شهرستان خدابنده و شهر قیدار را جهت اجرای این طرح به سازمان سینمایی معرفی کرد.
وی افزود: محوریت طرح با شهرداری قیدار است و سازمان سینمایی به عنوان متولی سینما در کشور به عنوان کمک کننده در اجرای طرح، نقش آفرینی می کند.
حیدری خلیلی به کمک ۷۰۰ میلیون تومانی سازمان سینمایی کشور و کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان همیاری شهرداری ها برای احداث پردیس سینمایی امید در شهر قیدار اشاره کرد و گفت: مابقی هزینه ها برعهده شهرداری قیدار است که برای اجرای طرح، امکان بهره مندی از تسهیلات سه میلیارد تومانی سازمان شهرداری ها نیز برای این منظور فراهم است.
وی افزود: در صورت آماده سازی سالن در مدت سه ماه بعد از ارائه نقشه ها، ۳۰۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان سینمایی جهت تجهیز سالن ها اختصاص داده خواهد شد.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، ۱۶۴هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/
قیدار صاحب پردیس سینمایی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار