خبر/

سیل در استان اردبیل جان دو نوجوان را گرفت

1399/04/25 - 10:12 - کد خبر: 23311 نسخه چاپی

نصر: وقوع توفان‌های تندری تابستانه و سیلاب‌های موقت عصر سه‌شنبه موجب جان باختن دو نوجوان و بروز خساراتی در مناطق مختلف استان اردبیل شد.

به گزارش نصر، فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل سه‌شنبه  به خبرنگار گفت: در منطقه‌ای مابین روستاهای چات‌قیه و تقی‌دیزج شهرستان اردبیل  عصر امروز سه نوجوان هنگام بازی در کنار رودخانه گرفتار سیلاب شدند که در این حادثه ۲ نوجوان ۱۲ ساله جان خود را از دست دادند.
او با اعلام اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان اردبیل درحال جستجوی اجساد این ۲ نوجوان می‌باشند، افزود: فرد سوم گرفتار در سیلاب توسط اهالی حاضر در محل نجات یافته است.  
به گفته وی بارش بیش از ۵۲ میلیمتر باران رگباری امروز همچنین در شهرستان مشگین‌شهر  سبب سیلاب گردید که براثر آن لوله اصلی خط انتقال آب این شهر شکست و ماموران امدادی هلال احمر و آب و فاضلاب درحال ترمیم این خط انتقال آب هستند.
عبدالعلی‌پور همچنین از تخریب ۲۰ تا ۱۰۰درصدی منازل روستای مصطفی‌لو در شهرستان خلخال براثر سیلاب امروز خبر داد و گفت تاکنون ۴۰ خانوار در این روستا اسکان اضطراری داده شده‌اند.    
وی اظهار کرد: براثر اغتشاشات جوی عصر امروز خساراتی به کشتزارها و مراتع در نقاط مختلف استان اردبیل ازجمله خلخال ، مشگین شهر ، جعفرآباد و گرمی وارد شده است که کارشناسان درحال برآورد میزان آن هستند.
وی با هشدار به ساکنان استان اردبیل مبنی بر ادامه تندرهای شبانه در بعضی نقاط این استان به ویژه در منطقه اصلاندوز مغان خواستار رعایت موارد احتیاطی و ایمنی شد.
به گفته او، تمام فرمانداران ، نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران استان اردبیل باتوجه به حوادث طبیعی در نقاط مختلف این استان در آماده باش کامل بوده و به یاری آسیب دیدگان شتافته‌اند.
نفوذ امواج ناوه‌ای مستقر در شرق و شمال اروپا از فراز دریای سیاه به شمالغرب ایران از چند روز گذشته به شکل متناوب سبب وقوع رگبار و رعدوبرق های تابستانه در بعضی نقاط این پهنه از کشورمان شده است.
تندرهای تابستانه باتوجه به خشکی زمین‌ها و عدم نفوذ فوری آب ناشی از بارش های رگباری به درون خاک و ازسوی دیگر ریزش حجم هنگفتی از آب باران در زمانی کوتاه سبب شکل گیری روان آبهای مخرب در نقاط مستعد و به خصوص در کوهپایه ها می‌شود.
مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار و رعدوبرق های موقت تابستانه از ابتدای هفته جاری به ساکنان این استان هشدار داده بود. نقشه های همدیدی از ادامه وقوع تندرهای متناوب به خصوص در ساعات عصر تا پاسی از شب تا اواخر هفته جاری در این استان حکایت دارند.        
انتهای پیام/
سیل در استان اردبیل جان دو نوجوان را گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار