دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان؛

نگرانی از ابتلا به کرونا بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان را خانه نشین کرد

1399/04/24 - 15:29 - کد خبر: 23286 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلا، بیماران خاص و پیوند اعضا این استان تا مساعد شدن شرایط، خانه نشین شده‌اند.

به گزارش نصر، رقیه کامران، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار، افزود: ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء این استان به دلیل شیوع این بیماری از بهمن ماه سال ۹۸ به حالت تعطیل درآمده و تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ورزشی در فضای بیرون از منزل (اماکن ورزشی) را ندارند.   
وی به سطح توانمندی ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بیماری ویروس کرونا کنترل و مهار شود در این صورت از مهرماه امسال مسابقات آغاز خواهد شد.
کامران افزود: سال ۹۸ بهترین سال برای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بود و زنجان علاوه بر کسب نشان های مختلف در مسابقات ملی و جهانی، توانست میزبانی اردوهای تیم ملی و رقابت ۶ رشته ورزشی را نیز عهده دار شود و سربلند و موفق از این آزمون بیرون آید.
وی تصریح کرد: ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء این استان در رشته های مختلف ازجمله شطرنج، دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز، دارت، دوچرخه، اسکواش، بدمینتون، بولینگ، پتانگ (پرتاب گوی فلزی) و تیراندازی فعال هستند.
کامران با بیان اینکه ورزش پتانگ برای نخستین بار در کشور در زنجان فعال شد افزود: رشته‌های تنیس خاکی، پدل تنیس (ترکیبی از ورزش تنیس و اسکواش) و قایقرانی ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا در این استان فعال نیستند و ورزشکاری هم در این سه رشته نداریم.
وی اظهار داشت: بیماران خاص و پیوند اعضاء در قالب ۶ گروه "دیابت، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، همودیالیز، پیوند اعضا (کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان) " فعالیت ورزش دارند که ۹۰ درصد ورزشکاران بیماران پیوند اعضا این استان مربوط به پیوند کلیه و ۱۰ درصد نیز پیوند کبد هستند.
دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء استان زنجان گفت: ورزشکاران پیوند اعضا این استان در ۱۲ رشته، تالاسمی در هفت رشته (شنا، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، بدمینتون، تیراندازی و شطرنج)، دیابت در پنج رشته (شنا، تنیس روی میز، دارت، شطرنج و تیراندازی)، ام اس در چهار رشته (تنیس روی میز، دارت، پتانگ و شطرنج) و هموفیلی و همودیالیز نیز در ۲ رشته (دارت و شطرنج)  فعال هستند. 
انتهای پیام/
نگرانی از ابتلا به کرونا بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان را خانه نشین کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار