خبر/

برنامه زمان‌بندی قطعی آب در تبریز اعلام شد

1399/04/24 - 11:36 - کد خبر: 23261 نسخه چاپی

نصر: برنامه زمانبندی قطعی آب شرب در کلان‌شهر تبریز تا پایان تیرماه جاری برای برنامه‌ریزی شهروندان اعلام شد.

به گزارش نصر، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی امروز سه شنبه در خصوص برنامه زمانبندی قطعی آب شرب در کلانشهر تبریز اطلاعیه ای صادر کرد. 
در این اطلاعیه از  شهروندان درخواست شده است در مصرف آب حداقل ۲۰درصد صرفه جویی و از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند تا این شرکت را در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان یاری نمایند.
بر اساس اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای مدیریت بحران آب کلانشهر تبریز و تنظیم و پایداری شبکه، آب مشترکان در مناطق زیر در کلانشهر تبریز در تاریخ های ذکر شده با کمبود و افت فشار مواجه خواهد شد: 


جدول برنامه قطعی آب در مناطق مختلف تبریز تا پایان تیر ماه جاری
 

کمبود آب در تبریز و قطعی های ناخواسته ناشی از آن در روزهای اخیر به یکی از چالش های اصلی مدیریت منابع آب این کلان شهر تبریز شده است. 
بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب به دلیل شیوع کرونا از دلایل اصلی بروز مشکل کمبود آب در تبریز است.
هر چند با تعامل و هم افزایی شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ۱۸ درصد از افزایش مصرف آب شهروندان تبریزی از منابع مختلف همچون حفر چاه عمیق در دامنه های شمالی سهند و مناطق شهری و نیز احیا و بازسازی قنوات جبران شده، اما گذر این این وضعیت نیازمند تسریع در تکمیل طرح انتقال آب رودخانه مرزی ارس به تبریز و نیز صرفه جویی مردم است. 
مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی می گویند اگر شهروندان تنها ۱۰ درصد از مصرف خود صرفه جویی کنند، مشکلی در تامین آب جمعیت ۲ میلیون نفری این شهر وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/
برنامه زمان‌بندی قطعی آب در تبریز اعلام شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  تبریز   4 سالها پیش  

اصلا این برنامه درست نیست اولا قبل از ظهر هم در برخی مناطق قطعی داریم دوما امروز 24 ام زعفرانیه از ساعت 14:30 قطع هست؟؟؟!!!!

  پ ح   4 سالها پیش  

کاملا اشتباهه برنامه نه روزش درسته نه ساعتش!!!!!!!
پژوهشیار