معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه خبر داد:

پایان تیرماه آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی

1399/04/24 - 11:21 - کد خبر: 23255 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه پایان تیرماه را آخرین مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی عنوان کرد و گفت: صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تا پایان تیرماه فرصت دارند که برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کارا ثبت نام کنند.

به گزارش نصر، سید علی موسوی حسینی روز دوشنبه به منظور آشنایی با آخرین اقدامات و عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان با رییس این اداره دیدار و اظهار داشت: مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام تسهیلات کرونایی قابل تمدید نیست و صاحبان مشاغل دارای شرایط در مهلت باقی مانده ثبت نام کنند.
وی گفت: همچنین بنگاه ها و شاغلان فاقد بیمه هم می توانند در سامانه کارا ثبت نام و از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.
موسوی حسینی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از بنگاه‌های اقتصادی که شامل ۱۴ رسته شغلی و بیش از ۵۰۰ زیر رسته است، مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند.
وی گفت: تاکنون ۵۷۹ بنگاه اقتصادی در شهرستان در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کردند و این در حالی است که دو هزار و ۸۷۶ واحد و اشخاص حقیقی و حقوقی در مراغه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا هستند.
وی افزود: بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی مراغه می توانند در مدت زمان باقی مانده در سامانه ثبت نام کنند.
موسوی حسینی گفت: همچنین در حوزه تعاون ۱۹ تعاونی در شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد ۱۶ تعاونی مسکن مهر یک هزار و ۵۹۴ واحد را به اتمام رسانده و تحویل داده اند.
وی گفت: سه تعاونی با مشکلاتی مواجه هستند که به گفته رییس اداره، تعاونی مسکن جهاد تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی افزود: در مجموع ۷۲ تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت تعاونی به صورت خدماتی فعالیت می کنند.
موسوی حسینی به صندوق بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۱۱ نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می کنند که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون برای ۲۲۰ نفر دیگر پرونده تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای متخصص در سه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رفع مشکلات این حوزه ها ضروری است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
پایان تیرماه آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار