دولت به وعده‌های خود وفا کند/ مردم چه زمانی به تعهدات مالیاتی پاییند خواهند بود

1399/04/24 - 08:05 - کد خبر: 23240 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر دولت به وعده‌های خود وفا کند، مردم به تعهدات مالیاتی پاییند خواهند بود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار با مسوولان اداره‌کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی کُند است، اظهار داشت: برای تقویت فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی و فرار مالیاتی باید دولت به وعده‌های خود در راستای توسعه و عمران و آبادانی کشور جامه عمل بپوشاند.
وی با اشاره به نبود اطلاعات کافی در خصوص ارقام دقیق فرار مالیاتی ادامه داد: فرارهای مالیاتی گاهاً ارقام مختلفی از 25 میلیارد تومان تا 100 میلیارد تومان عنوان می‌شود، از این رو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر پرداخت به موقع مالیات از سوی مردم گفت: سیاستگذاران اقتصادی و سیستم مالیاتی کشور باید به فرهنگ و کارآمدی مالیات‌ها توجه کنند تا هر فرد پرداخت آن را وظیفه خود بداند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، یادآور شد: آگاه‌سازی مردم با مزایای مالیات و اینکه مالیات بدهی آنها به دولت است که باید پرداخت شود، به‌عنوان یک موضوع فرهنگی با جدیت و قالب موصوبه شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با یادآوری اینکه مالیات در نظام‌های دینی و غیردینی برای هزینه‌های دولت‌ها دریافت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت مالیات مهم‌ترین عامل رشد و توسعه شهرهاست و تحقق عدالت اجتماعی و اجرای کارهای عمرانی توسط شهرداری‌ها بدون اخذ مالیات امکان‌پذیر نیست.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات و مالیات‌ها صرف امور زیربنایی می‌شود، از این‌رو ارتقاء روزافزون نظام مالیاتی و همگام‌سازی با دانش روز نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از الکترونیکی کردن و تسهیل پرداخت مالیات در برخی امور اداره‌کل امور مالیاتی استان تقدیر کرد.
در ابتدای این دیدار شریفی مدیرکل اداره امور مالیاتی استان از اقدامات این مجموعه در راستای دریافت مالیات‌های مردم گزارش داد.
انتهای پیام/
دولت به وعده‌های خود وفا کند/ مردم چه زمانی به تعهدات مالیاتی پاییند خواهند بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار