مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

آخرین خبرها از روستاهای سیل زده آذربایجان شرقی

1399/04/23 - 13:58 - کد خبر: 23213 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آخرین خبرها از روستاهای سیل زده استان را تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمد باقر هنربر  در تشریح این خبر اظهار کرد: سیل روز بیست و یکم تیر ماه خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده است که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.
وی افزود: تخریب راه روستایی اصلی در اصلی کندی مرند، تلف شدن دام‌ها و خسارت به ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تخریب دو دهنه پل توسط فرمانداران گزارش شده است.
وی بیان کرد: سیل روز گذشته نیز در روستای چهاربرود شهرستان عجبشیر هم خساراتی بار آورده که خوشبختانه این حادثه هم تلفات جانی نداشته، اما خسارات‌ زیادی را به مزارع، باغات و بخش کشاورزی وارد کرده است.
هنربر با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: میزان خسارت‌ ناشی از سیل توسط فرمانداران در حالی ارزیابی بوده و بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و معابر نیز در حال انجام است، آب منازل تخلیه شده و اقدامات لازم توسط فرمانداران و شهرداران انجام شده است.
وی با اشاره به قطعی آب در شش روستای شهرستان شبستر و مراغه، اظهار کرد: آب رسانی در این روستاها با تانکر انجام می‎شود و همکاران آب و فاضلاب مشغول تعمیر تاسیسات آبرسانی برای تامین آب شرب  در این روستاها هستند.
هنربر در خاتمه از ابلاغ هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هم مردم و هم مسئولان در آماده باش کامل باشند.
انتهای پیام/
آخرین خبرها از روستاهای سیل زده آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار