نامه وارده/

تلنبار نخاله های ساختمانی در قلب برج های مسکونی در تبریز!

1399/04/23 - 09:14 - کد خبر: 23180 نسخه چاپی

نصر: هیئت مدیره برج وصال یکی از برج های بلوار استاد شهریار تبریز با ارسال نامه، ویدئو و تصاویری از مشکلات و چالش های پنج برج مسکونی این منطقه از شهردار تبریز درخواست کرد به منظور رفاه ساکنان و رفع چالش های موجود بازدیدی از این منطقه داشته باشد.

به گزارش نصر، در متن نامه ارسالی که عینا منتشر می شود؛ آمده است:
ضمن تبریک از بابت چنین رسانه پویا و منسجمی که موجب اطلاع رسانی و آگاهی هموطنان ساکن شمال غرب ایران و تمامی ملت شریف ایران شده است جایز می دانم از زحمات تیم بزرگ آژانس خبری نصر نیوز در این عرصه کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.
اینجانب علی اکبر مومنی عضو هیئت مدیره برج وصال و ساکن در برج وصال به آدرس بلوار استاد شهریار، بلوار گلکار، خیابان وصال می باشم و درخواست دارم طی بازدید و بررسی وضعیت زمین های منطقه خیابان وصال گزارش جامعی برای آگاهی مدیران شهرداری از وضعیت زمین های کارگاهی و خطرات و مشکلات آن تهیه شود.
اینجانب تلاش نمودم طی این نامه (همراه با برخی تصاویر و ویدئوها) شرایط این منطقه را توصیف نموده و در صورت صلاحدید جنابعالی طی بررسی میدانی و تهیه گزارش های میدانی و حضوری تمامی موارد از ساکنین منطقه بررسی شود.
البته پیشاپیش از زحمات تمامی مدیران و شهرداران منطقه و شهردار کلان شهر تبریز جناب آقای شهین باهر کمال تشکر را داشته و مدیریت کلان شهری مانند تبریز یقیناً کاری بس بزرگ و نیازمند چنین مدیران متبحری بوده و تمامی عزیزان تلاش خود را به صورت شبانه روزی جهت شکوفایی شهر در تمامی حوزه ها انجام داده اند و موارد ذیل اطلاع رسانی از برخی مشکلات جهت پیگیری و رفع آن ها می باشد.
آدرس محله : تبریز، بلوار استاد شهریار، بلوار گلکار، خیابان وصال (برج وصال و سایر برج ها مانند نور، قائم و ...)
مشکلات محله :
1. با توجه به وجود 5 برج در بن بست وصال و بسته بودن خیابان مشکل ترافیک رفت و آمد در این خیابان شدیداً آزاردهنده شده است. بالغ بر 500 خانواده در این برج ها ساکن می باشند و از لحاظ معماری و شهرسازی بن بست بودن این خیابان کار صحیحی نمی باشد. مشکل بن بست بودن این خیابان مسئله بسیار حاد و جدی بوده و در صورت هرگونه حادثه ای و عدم دسترسی به برج ها مسئولیت آن گریبانگیر تمامی مدیران شهرداری منطقه و شهردار محترم کلانشهر تبریز خواهد بود. همچنین در صورت بروز حادثه (مانند آتش سوزی یا زلزله) به علت عدم وجود دسترسی کامل و صحیح عواقب وحشتناکی برای ساکنین روی خواهد داد.
2. متاسفانه زمین های انتهای خیابان وصال در اختیار یک شرکت بوده و به صورت کارگاه بوده و موجب گرد و خاک و وجود جانوران گوناگون در محیط های مسکونی شده است. جانورانی مانند مار و رتیل در پارکینگ برج ها مشاهده شده است. سگ های ولگرد نیز در این زمین ها وجود داشته و احتمال خطر برای تمامی شهروندان وجود دارد.
3. طی 3 ماه اخیر با انباشت نخاله ها و تشکیل کوهی از نخاله ها به ارتفاع بیش از یک ساختمان 4 الی 5 طبقه و مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع آلودگی شدیدی محله را فرا گرفته است. متاسفانه کسی پاسخگوی این مشکلات نبوده و شرکتی که این زمین ها را در اختیار دارد بیش از یک دهه این زمین ها را به عنوان کارگاه خود استفاده نموده است.
4. با توجه به سکونت این تعداد خانواده در این محله کمبود فرهنگسرا در این محله باعث شده کودکان در خیابان وصال روزانه بازی کنند و خطراتی مانند برخورد با خودروهای سواری این کودکان را تهدید میکند. پیشنهاد اهالی محله استفاده از زمین های کارگاهی برای ساخت فرهنگسرا بوده و علاوه بر اشتغال زایی برای پرسنل مربوطه باعث ایجاد محلی امن برای اوقات فراقت کودکان و آموزش بسیاری از مهارت ها می باشد. همچنین الباقی زمین کارگاه نیز امکان تبدیل به فضای سبز را داشته و موجب محلی برای تفریح خانواده ها خواهد شد.
5. عدم وجود تعداد متناسب سطل زباله های بزرگ برای تعداد خانواده های ساکن در این برج ها مسئله دیگری است که برای 500 خانواده تنها 2 سطل زباله در خیابان وصال قرار داده شده است و همواره زباله ها انباشته شده و موجب آلودگی محیط میشود.
 
در پایان تقاضا دارم در صورت امکان طی گزارشی میدانی و مصاحبه با ساکنین محله یا اعضای هیئت مدیره برج ها موارد طی یک گزارش تهیه و تنظیم شود و دوستان در شهرداری کلانشهر تبریز اقدامی عاجل برای این مشکل انجام دهند.
 
با تشکر - هیئت مدیره برج وصال

انتهای پیام/
تلنبار نخاله های ساختمانی در قلب برج های مسکونی در تبریز! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار