مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی؛

تفاهم‌نامه «حمایت از زنان آسیب‌دیده آذربایجان‌شرقی» منعقد شد

1399/04/22 - 17:23 - کد خبر: 23175 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه «حمایت از زنان آسیب دیده استان» میان این اداره کل و کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.

به گزارش نصر، رقیه صادق‌زاده روز یکشنبه پس از امضای این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در استان در راستای پیشگیری و منع تبعیض و خشونت علیه زنان و به منظور ایجاد و توسعه همفکری و همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهت توسعه آگاهی و دانش عمومی منعقد شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر آسیب های زنان به دلیل ناآشنایی با قواعد و قوانین حوزه زنان و خانواده است، با تعامل و انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری در خصوص حمایت از زنان می توان  گام موثری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.
صادق‌زاده ادامه داد: برنامه ­ریزی و اجرای برنامه حمایت از زنان آسیب دیده آذربایجان شرقی از طریق عملیاتی سازی فعالیت های برنامه ملی منع تبعیض خشونت علیه زنان صورت خواهد گرفت.
وی گفت: تهیه پیشنهادهای اصلاحی و مشارکت در فرایند تدوین پیش نویس قوانین و مقررات مربوط به حمایت از زنان، برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برای عموم، اعلام نیاز به وکیل معاضدتی و یا داوطلب جهت مشاوره حقوقی به زنان آسیب پذیر و آسیب دیده از خشونت از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
صادق زاده اضافه کرد: همچنین مشارکت و پشتیبانی علمی و رسانه ای در برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی علمی، فرهنگی و آموزشی مشترک از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/
تفاهم‌نامه «حمایت از زنان آسیب‌دیده آذربایجان‌شرقی» منعقد شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار