مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

انسولین های قلمی تولید داخل یک ماه دیگر تولید می شود/ دلیل کمبود انسولین های قلمی در تبریز

1399/04/22 - 17:06 - کد خبر: 23174 نسخه چاپی

نصر: مدیر اداره داور و مواد تحت کنترل گفت: امیدواریم انسولین قلمی تولید داخلی با همان کیفیت انسولین های وارداتی ظرف یک ماه آینده مشکل بیماران نیازمند به انسولین را حل نماید.

به گزارش نصر، "حسن آقاجانی" در واکنش به کمبود انسولین در  داروخانه های تبریز گفت: دارو های انسولین در داروخانه ها کمیاب شده بود که دیروز طی مرحله ای توزیع شده اما متاسفانه به مقدار نیازی که وجود دارد توزیع نشده و این بدلیل کمبودی که وجود دارد است.
وی ادامه داد: پیگیر موضوع از اداره دارو تهران هستیم و بخاطر اینکه انسولین های قلمی جزو دارو های وارداتی هستند متاسفانه بدلیل مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد کمیاب شده اند و این مشکل نه تنها در استان ما بلکه در همه استان ها کمبود انسولین وجود دارد.
وی اضافه کرد: اقدامات سهمیه بندی و توزیع صورت گرفته است و در روز های آتی مشکل برطرف خواهد شد.
آقاجانی اظهار کرد: امیدواریم انسولین قلمی تولید داخلی با همان کیفیت انسولین های وارداتی ظرف یک ماه آینده مشکل بیماران نیازمند به انسولین را حل نماید.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر مبنی بر اینکه برخی از داروخانه ها قیمت دارو ها را تغییر می دهند، گفت: این مشکل در کل سیستم دارویی وجود دارد و در این باره با تهران مکاتباتی انجام داده ایم که یا باید قیمت بر روی دارو ثبت نشود یا به همان قیمت ثبت شده روی دارو به دست مصرف کننده برسد.
وی افزود: دارو هایی که توسط شرکت های دارو سازی به داروخانه ها توزیع می شود با توجه به نوسانات قیمت هایی که امروزه در کشور مشاهده می کنیم، قیمت های ثبت شده بر روی دارو بر حسب قیمت قبلی بوده و شرکت داروسازی قیمت را بر حسب قیمت روز فاکتور می کند این مشکل باعث می شود که داروخانه ها قیمت قبلی را حذف و قیمت جدید را بر حسب فاکتوری که خریداری کرده اند بفروشند.
مدیر اداره داور و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان گفت: در هر کجایی که داروخانه ای دارویی را گرانفروشی کرده باشد قطعا برخورد لازم انجام و به مراجع قضایی معرفی می شوند، اما ملاک اصلی برای ما فاکتوری است که داروخانه دارو را به آن قیمت خریداری کرده باشد، که اکثر شکایاتی که می شود این مشکل را دارند.
انتهای پیام/
انسولین های قلمی تولید داخل یک ماه دیگر تولید می شود/ دلیل کمبود انسولین های قلمی در تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار