مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی؛

شرکت واحد با ٧٠ میلیارد بدهی بزرگترین بدهکار بیمه ای است

1399/04/21 - 14:34 - کد خبر: 23083 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: شرکت واحد با ٧٠ میلیارد بدهی بزرگترین بدهکار بیمه ای است، علی رغم این معوقه‌ها، در هیچ کارگاهی ارایه خدمات قطع نشده است.

به گزارش نصر، "جعفر سمساری" در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی که با حضور خبرنگاران تشکیل شد، اظهار کرد: ۶٩٧ هزار بیمه شده در استان داریم و کلا ۵٣ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: از ٢٧ هزار بیمه شده خاص و چهار هزار بیمه توافقی و ١١ هزار بیمه بیکاری و بقیه بیمه شده اجباری هستند.
سمساری با اشاره به اینکه عموما یک سوم مراجعات برای تمدید دفترچه بود، خبر داد: در راستای خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی تمدید اعتبار دفترچه های درمانی یکی از موضوعات مهم امسال با وجود کرونا بود که اکنون تمدید اعتبار دفترچه های درمانی به صورت اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری های درمان جهت تمدید دفترچه وجود ندارد.
وی در این رابطه اضافه کرد: دفترچه کاغذی هم به زودی حذف می شود و تجدید دفترچه هم به تدریج حذف خواهد شد.
سمساری با اشاره به اینکه ٧٠ درصد پرونده های بیمه شده و مستمری بگیر استان به پرونده الکترونیک تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: کاهش بروکراسی، کاهش تقاضای مراجعات حضوری و پیشگیری از جعل اسناد و مدارک از مزیت های الکترونیکی شدن پرونده هاست.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، افزود: روند پرداخت بیمه بیکاری بر خلاف سال ٩٩ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند نزولی داشته و بیکاری کم بوده است.
وی با تاکید بر اینکه یک هزار و 311 میلیارد تومان بدهی معوق کارفرمایان به تامین اجتماعی در سال‌های گذشته داریم، گفت: اتوبوسرانی با ٧٠ میلیارد بدهی بزرگترین بدهکار بیمه ای است، علی رغم این معوقه‌ها، در هیچ کارگاهی ارایه خدمات قطع نشده است.  
سمساری با بیان اینکه ١٩٢ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی استان هستند، خاطر نشان کرد: ۵٣ درصد این آمار بازنشسته، ۴٣ درصد بازمانده و چهار درصد هم از کارافتاده هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سالانه ٨۶٧ میلیارد کسری منابع داریم و هزینه ها نسبت به درآمد بیشتر شده است سالانه چهار هزار و 213 میلیارد تومان درآمد و پنج هزار و 82 میلیارد تومان هزینه داریم.
وی در ادامه از بخشودگی ۴٢ میلیاردی جرایم تاخیر پرداخت کارفرمایان خبر داد و گفت: تقسیط بدهی هشت هزار و 600 فقره برای کارگاه های بحرانی تا ۴۵ الی ۶٠ قسط صورت گرفته تا در شرایط اقتصادی فعلی و ایام کرونایی کمک کار تولیدکنندگان باشیم.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اقدامات ایام کرونا را برشمرد و افزود: امهال حق بیمه کارفرمان ١۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا از اسفند تا اردیبهشت که پرداخت سهم کارفرما تا پایان ٩٩ اقساط بندی شد، از جمله اقدامات بود.
وی افزود: ۵٠ هزار کارگاه فعال در استان داریم که بیکاری در استان کمتر رخ داده است که اگر همکاری متقابل کارفرمایان نبود، چالش بیکاری داشتیم.
وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان جزء برنامه های سازمان در سال جاری است و دولت 32 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار تامین اجتماعی قرار می‌دهد که از اول مرداد این همسان سازی عملیاتی می شود.
سمساری در پایان با اشاره به تکریم ارباب رجوع گفت: متقاضیان می‌توانند از راه های مختلف سایت و روابط عمومی سازمان یا اداره با مراجعه به بخش های مدیریتی جهت رساندن پیام و شکایات خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/
شرکت واحد با ٧٠ میلیارد بدهی بزرگترین بدهکار بیمه ای است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار