خبر/

" سیمای عملکرد ووشو استان"

1399/04/21 - 12:22 - کد خبر: 23076 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات ووشو استان گفت: بیش از دو هزار ووشوکار در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

به گزارش نصر، عبدالعلی ابراهیمی رئیس هیات ووشو آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر و با ارائه گزارشی از عملکرد این رشته در استان گفت: از ۲۱ شهرستان استان، ۱۹ شهرستان به طور مستمر در رشته ووشو فعال هستند و جمعیت ووشو استان به بیش از دوهزار و صد نفر می رسد که در آخرین رتبه بندی استان تیم شبستر در رده اول و شهرستان های تبریز و مرند در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین تا اوایل سال جاری ۸۰ مربی مرد و ۲۳ مربی زن فعال داشتیم که پس از شیوع بیماری کرونا فعالیت هایشان فعلا کاهش یافته است.

ابراهیمی در ادامه افزود: در سال های ۹۷ و ۹۸ میزبان مسابقات قهرمانی بانوان کشور بودیم که در این مسابقات برای نخستین بار، تیم بانوان استان موفق شد با کسب دو مدال طلا، سه نقره و دو برنز، مقام نائب قهرمانی مسابقات ووشو کشور در سبک ساندا به ارمغان آورد ودر مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی ووشو آقایان و بانوان، در مجموع چهار مسابقه اعزامی، ۱۶ مدال رنگارنگ کسب کردیم.
 
 
رئیس هیات ووشو استان در ادامه با اشاره به افتخارات ووشو استان افزود: زمانی که ریاست هیات ووشو استان در اختیارم قرار گرفت، ووشو استان در رنکینگ ۲۱ کشور قرار داشت اما هم اکنون با برنامه ریزی های دقیق توانسته ایم در رتبه ۶ کشور قرار بگیریم.

یکی از مهم ترین رقابت های ووشو، مسابقات لیگ کشوری است که تیم بانوان شبستر به نمایندگی از استان آذربایجان شرقی با شایستگی تمام توانست در جمع چهارتیم برتر قرار گیرد که ادامه رقابت ها به علت شیوع کرونا متوقف شده و تکلیف قهرمان مشخص نشد. علاوه برآن جاوید دیداری دارنده مدال طلای آسیا، نسیم جعفری نائب قهرمان مسابقات آسیایی و محمد گنجی نژاد که مدال نقره مسابقات جهانی را در کارنامه دارد، از مهم ترین ورزشکاران و افتخارات ووشو استان هستند.

ابراهیمی در خصوص چالش های این هیات گفت: یکی از بزرگترین چالش های هیات ووشو، احداث سکوی ساندا هست که پس از رایزنی های بلند مدت، بالاخره برخی قول های مساعد برای اتمام این پروژه داده شد و انشالله در روزهای آینده این پروژه افتتاح خواهد شد.

همچنین در ماه های اخیر ۲۰ میلیون تومان جهت تجهیز هیات و تکمیل امکانات هزینه شده تا بتوانیم امکانات لازم را در اختیار ووشو کاران قرار دهیم و امیدوار هستیم با جذب حامی مالی یا اسپانسر تیم های دیگری را به لیگ برتر و دسته یک اعزام کنیم چرا که مهم ترین خروجی هر رشته ورزشی، قهرمانانش است که در تلاش هستیم این امر را تحقق بخشیم.

ناگفته نماند که عبدالعلی ابراهیمی، ووشوکار پرافتخار آذریابجان شرقی، قهرمان المپیک هنرهای رزمی 2011 روسیه و قهرمان مسابقات جهانی شائولین 2016 چین و دان شش ووشو نشان ببر طلائی را در کارنامه خود دارد و تنها مربی استان است که مدرک مربیگری بین المللی ساندا را در اختیار دارد.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار