معاون دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی تبریز:

تست آنتی بادی در بسیاری از موارد باعث گمراهی می‌شود

1399/04/18 - 13:49 - کد خبر: 22977 نسخه چاپی

نصر: ایمونولوژیست و معاون دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی تبریز با بیان اینکه تست آنتی بادی در بسیاری از موارد باعث گمراهی می‎شود، گفت: منفی بودن نتیجه تست آنتی بادی به معنی منفی بودن قطعی نیست و باید جوانب احتیاط و رعایت پروتکل‎های بهداشتی را در این حالت نیز مورد توجه قرار داد.

به گزارش نصر، سیما شاه محمدی فرید، چهارشنبه هجدهم تیر ماه با بیان این مطلب اظهار کرد: تظاهر علایم و ایجاد ایمنی در بدن پس از ورود ویروس به بدن زمانبر بروده و 10 الی 14 روز زمان لازم است.
وی افزود: نبود آنتی بادی‌های IGM در آزمایش خون به معنی منفی بودن تست کرونا نیست و احتمال وجود ویروس حتی در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش هم وجود دارد.
وی تاکید کرد: آزمایش آنتی بادی کرونا باید علمی پیش رفته و تبدیل به بحث عامیانه و تجاری نشود، همچنین استفاده از ماسک نیز نباید به رفع تکلیف تبدیل شود، باید سطح بهداشت عمومی جامعه را به صورت پله پله بالا ببریم.
شاه محمدی فرید خاطرنشان کرد: متاسفانه درمان‎های خودسرانه همیشگی در کرونا نیز خودش را نشان داد و تعدادی از افراد خودسرانه به آزمایشگاه‌ها مراجعه کرده و خواهان اخذ تست آنتی بادی شدند.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه بر ضرورت استفاده از ماسک و گوشزد کردن استفاده درست از آن تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انترن‌ها حدود پنج ماه دیگر فارغ‌التحصیل می‎شوند، گفت: ادامه آموزش حتی در این شرایط برای گذراندن طرح در روستاها و فارغ‌التحصیلی برای انترن‌ها الزامی بوده و چاره‎ای جز این نداریم.
این ایمونولوژیست در خاتمه گفت: انترن‌ها در پاییز امسال که پیش بینی می‌شود وضعیت وخیم‌تر شود، رزیدنت شده و مجبور به استفاده از تجارب و آموخته‌هایشان و ورود به فاز درمان خواهند شد، از این رو چاره‎ای جز ادامه آموزش نداریم.
انتهای پیام/
 تست آنتی بادی در بسیاری از موارد باعث گمراهی می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار