سجاد اسدی/

حذف المان کودک ، شیطنت یا بی سلیقگی فرهنگی

1399/04/18 - 08:54 - کد خبر: 22958 نسخه چاپی

نصر: روز گذشته صفحات مجازی پر از خبری بود که نه اولویت شهر بود و نه اولویت فرهنگ.

حرکتی مملو از بی سلیقگی فرهنگی و شتابزدگی و حساس کردن افکار عمومی و بهتربگویم خوراکی برای افکار پلید و معاند نظام اسلامی ایران.
مقام معظم رهبری به عنوان خوش فکرترین فرد و حساس ترین فرد در جمهوری اسلامی ایران به جهت فکر و اندیشه و حتی نحوه اجرای برنامه ها و اقدامات فرهنگی همواره با اینگونه کج سلیقگی ها و شتابزدگی های فرهنگی مخالف بوده و همواره مسئولین فرهنگی در کشور را به استفاده از خرد جمعی و نکته نظرات سازنده جامعه هنری و صاحب نظران توصیه فرموده اند.
(ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد.)- سخنرانی در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، 19 / 9 / 92.
اینکه المانی در شهر تبریزکه آن هم درماه های پیش نصب شده است با  سر و صدا و هیاهویی فراوان آن هم با ابزاری سخت از جاکنده می شود، بدسلیقه گی بیش نیست ؟
چرا مسئولین فرهنگی شهر تبریز به خصوص شهرداری تبریز نمی توانند در مقابل اقدامات فرهنگی که در کمیته های تخصصی خود مصوب می نمایند دفاع نمایند؟
اگر نصب این المان شائبه ایجاد خواهد کرد چرا نصب می شود ؟ واگر پس از نصب دچار نقد می شود در حرکتی نامعقول نسبت به اصلاح آن اقدام می نمایند؟ بهتر نبود قبل از تخریب آن المان جایگزین آماده شده و با هنرمندی جایگزین می شد؟
حال با عنایت به اینکه شهر تبریز به "پایلوت شهر دوستدار کودک" انتخاب شده و قشر کودک و نوجوان حساس ترین قشر از لحاظ تربیتی و روانی هستند، چه جواب قانع کننده ای به این عزیزان در خصوص حذف این کودک دختربچه خواهیم داد؟
بدتر از این منتصب کردن این بدسلیقگی به دین اسلام که حافظ مقام و منزلت زن و دختران بوده و پیامبر رحمتش از زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت آشفته بوده و با شدیدترین حالات برخورد کرده است ، دل ها را به درد می آورد.
به عنوان فردی که گوشه چشمی به علوم و معارف اسلامی داشته است تاکید می کنم ، دین مبین اسلام آنچنان به مقام و منزلت زن نگریسته، که پیامبرش حضرت محمدمصطفی (ص) دخترش حضرت زهرا (س)  را بارها با جملات و کلمات زیبا خطاب کرده ،که هیچ بشری دارای این توصیفات نبوده است.
وقتی حضرت رحمه للعالمین («وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» يعنى تو رحمتى هستى كه به سوى همه جماعتهاى بشرى فرستاده شده‌اى) در خصوص حضرت زهرا س میفرمایند : «إِنَّ فَاطِمَهْ خُلِقَتْ حُورِیَّهْ  فِی صُورَهْ إِنْسِیَّهْ؛ فاطمه، حوریّه‌‏اى است که همانند صورت انسان خلق شده است.»(دلائل الامامه، طبری، ص 146؛ مناقب امام علی، ابن مغازی، ص 296) هیچ جای شک و شبهه ای برای عظمت مقام زن در اسلام به جای نمی گذارد.
چه خوب بود عزیزانی که در آن مجموعه اقدام به حذف این المان کردند، مشورتی هم با مقامات و مسئولین ارشد فرهنگی بخصوص رییس شورای فرهنگ عمومی استان که فردی خوش فکر و نیک اندیش و با تجربیات بالای فرهنگی هستند و یا با اعضای کمیته مصوب کننده این المان می نمودند ،تا این شائبه میان شهروندان عزیز بوجود نمی آمد و موجبات مکدر شدن احساسات و عواطف پراز شور و شعور تبریزی های عزیز نمی شد.
انتهای پیام/
حذف المان کودک ، شیطنت یا بی سلیقگی فرهنگی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  رضا ماشینچی   4 سالها پیش  

با سلام و احترام
ممنون از متن زیبا ، هوشمندانه ، عاقلانه و منطقی ، امیدوارم روحانیون محترم و بزرگوار اینگونه عادلانه و عاقلانه به مسایل روز پرداخته و مسایل روز مردم را با تحلیل منطقی دینی آمیخته و موجبات رضایت آقا امام زمان را فراهم آورند ، برای این سرباز فداکار امام زمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام اسدی عزیز آرزوی سلامتی و سعادت میکنم .
پژوهشیار