فرماندار:

هشترودی‌ها ۳ برابر استاندارد کشوری آب مصرف می‌کنند

1399/04/18 - 07:51 - کد خبر: 22954 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با بیان اینکه مردم این شهرستان ۳ برابر استاندارد کشوری و ۵ برابر استاندارد دنیا آب مصرف می‌کنند، بر رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.

به گزارش نصر، امین امینیان روز سه شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان خانواده افزود: تصفیه خانه آب شرب شهر هشترود هر روز ۱۵۰ تا ۲۰۵ لیتر در ثانیه آب سالم پمپاژ می کند و به مصارف شهری برای هر  فرد ۵۸۹ لیتر آب می دهد .
وی از برخورد با افرادی که با آب شرب باغات خود را آبیاری می کنند خبر داد .
امینیان در ادامه با اشاه به کاهش وقایع حیاتی در شهرستان هشترود گفت: میزان ازدواج ۱۵ درصد، طلاق ۱۱.۵درصد و میزان زاد و ولد ۱۷.۵ درصد در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
فرماندار هشترود از تشکیل ۷ صندوق خرد روستایی زنان در روستاهای شهرستان خبرداد و گفت: ۹ صندوق هم در صورت تامین اعتبار در حال تشکیل است.
وی گفت: تا یک ماه آینده خانه مهارت با اهداف آشنایی سبک زندگی خانواده ، هنر آموزی ، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فضای مجازی و آشپزی در هشترود احداث خواهد شد و خانه نوجوان با آموزش مهارت های زندگی با رویکرد تقویت خودباوری و عزت نفس در تحقق راهبردها، اهداف و سیاست های فرهنگی اجتماعی نیز تا پایان امسال احداث و ایجاد خواهد شد.
وی از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال وام کم بهره خوداشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار در یک سال گذشته توسط بهزیستی هشترود برای رشته های دامداری , کشاورزی , قالیبافی , زنبورداری , آرایشگری, خیاطی و گلدوزی خبرداد و گفت: برای ۴۰ نفر هم بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.
سرانه مصرف آب در کشورمان ۱۵۰ لیتر است که به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است.
انتهای پیام/
 هشترودی‌ها ۳ برابر استاندارد کشوری آب مصرف می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار