در جلسه کارگروه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی عنوان شد؛

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی

1399/04/17 - 15:57 - کد خبر: 22943 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بسزای بسیج سازندگی در توسعه و عمران روستاها بر همکاری همه دستگاه‌ها با بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

به گزارش نصر، جواد رحمتی امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان بر ایجاد حس مشارکت در میان روستاییان و استفاده از تمام ظرفیت‌های روستاها برای شتاب بخشیدن به روند توسعه روستایی در استان تأکید کرد.
وی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای عمران و آبادانی روستاها، گفت: در کنار اقدامات گذشته و پروژه‌های عمرانی، باید به صورت تخصصی برای معیشت روستاییان هم تلاش شود.
وی افزود: ایجاد اشتغال از طریق ظرفیت‌هایی مانند بوم‌گردی، تولیدات محلی، ایجاد بازارچه‌های سنتی و توسعه کشاورزی می‌تواند معیشت روستاییان را ارتقا داده و موجب ماندگاری آنان در روستاها شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد حس مشارکت روستاییان در توسعه روستاها تأکید کرد و گفت: باید توانمندی فکری روستاها در این مسیر به کار گرفته شود.

شعار انقلاب اسلامی رسیدگی به مردم و محرومیت‌زدایی است
وی با قدردانی از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی در روستاها و مناطق محروم، گفت: شعار انقلاب اسلامی، رسیدگی به مردم و محرومیت‌زدایی است و شایسته نیست که در برخی از روستاها، شاهد کمبود امکانات اولیه برای زندگی باشیم.
رحمتی گفت: بسیج سازندگی نقش بسزایی در عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته و با توجه به اینکه ساختار این نهاد به ساختار اولیه جهاد سازندگی نزدیک است می‌تواند با آزادی عمل بیشتری در روستاها ایفای نقش کند.
وی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی را ضروری دانست و گفت: توزیع بودجه دولتی میان روستاها نیز باید عادلانه باشد که این امر نیازمند شناخت دقیق و واقعی از ظرفیت‌ها و مشکلات همه روستاهاست.

اجرای یک هزار و 648 پروژه محرومیت زدایی
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: بسیج سازندگی در سه سال آینده، یک هزار و 648 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان در سطح روستاها و مناطق محروم استان اجرا می‌کند.
تقی کرمی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مسکن، راه روستایی، تأمین آب شرب، بهداشت و اشتغال‌زایی بوده و شهرستان بستان‌آباد به عنوان شهرستان منتخب استان در حوزه محرومیت‌زدایی، در اجرای برخی از این پروژه‌ها مشارکت خواهد کرد.
انتهای پیام/
 لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار