سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز:

فولکلور قدرتمند موسیقی آذربایجان باید به مرزهای دوردست برسد

1398/03/21 - 16:43 - کد خبر: 2291 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، گفت: فولکور آذربایجان این قابلیت را دارد که وارد مرزهای دور شده و غنای فرهنگی این دیار را در جهان معرفی کند.

به گزارش نصر به نقل از شهریار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی در دیدار با سه تشکل موسیقی استان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سال‌های متمادی، نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید و شاید، از مزیت‌های فرهنگی و هنری بهره بگیریم؛ بعلاوه برداشت‌ها و سوء‌ظن‌ها در این حوزه، نتیجه عکس داده‌ است.

 وی ادامه داد: رفع آسیب‌هایی که امروز در بحث‌های فرهنگی با آن‌ها مواجهیم، نیازمند همدلی و همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، با بیان اینکه موسیقی آذربایجان، همواره از استعدادهای ارزشمندی برخوردار بوده و منشا آثار ماندگار و زیبا است، افزود: از فولکور قدرتمندی بهره‌مندیم و باید فرهنگ، ادبیات و موسیقی فاخر خود را به گوش کشورهای مختلف برسانیم.

وی اضافه کرد:  آن‌سوی مرزها، تشنه شعر نظامی، شهریار و پروین است و این موسیقی است که باید شعر شاعران نامدار تبریز و آذربایجان را به گوش مخاطبان جهانی برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، از تشکل‌های موسیقی خواست طرح‌های مدون خود را برای برنامه‌ریزی در مسیر اجرایی سازمان، ارائه دهند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اضافه کرد: مدیریت شهری، در بخش‌های مختلف شهرداری و شورای اسلامی شهر، پشتیبان طرح‌هایی است که باعث معرفی فرهنگ آذربایجان و ارتقای نشاط اجتماعی در سطح شهر شود.

محمد عبادی رئیس انجمن فرهنگی و هنری عاشیقلار نیز در این دیدار، با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، یادآور شد: بیشتر فعالان فرهنگی و هنری، سابقه آشنایی دیرین با سرپرست سازمان را دارند و همین موضوع، می‌تواند عامل دلگرمی بین فعالان موسیقی و سازمان باشد.

وی به ظرفیت‌های موسیقی عاشیق اشاره و یادآور شد: این موسیقی، با سابقه هفت هزار سال، در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی نقش داشته و امروز نیز ظرفیت‌ بسیار مهمی برای معرفی فرهنگ ایران و آذربایجان و همچنین ارتقای نشاط در شهر دارد.

عبادی ادامه داد: کثرت اعضای انجمن‌های موسیقی یک پشتوانه برای برگزاری جشنواره‌ها و ارائه طرح‌های تولیدی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

فولکلور قدرتمند موسیقی آذربایجان باید به مرزهای دوردست برسد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار