در پی افزایش قیمت بسته های اینترنتی/

پرونده گران‌فروشی همراه اول و ایرانسل به جریان افتاد

1399/04/16 - 15:13 - کد خبر: 22890 نسخه چاپی

نصر: سازمان تنظیم مقررات رادیویی و رگولاتوری در نامه‌‌ای به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اقدام همراه اول و ایرانسل برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش نصر، از اواخر هفته گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از تغییر قیمت و افزایش چند برابری بسته‌های اینترنت دو اپراتور اول و دوم خبر دادند، به دنبال این اتفاق، "حسین فلاح جوشقانی" معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی و رگولاتوری، در توئیتر خود افزایش قیمت اینترنت همراه در شرایط کرونا را غیر منطقی اعلام کرد و  ضمن اشاره به برخورد با اپراتورهای متخلف گفت که قیمت‌ها باید به حالت گذشته خود بازگردد.
این گزارش حاکی است، رگولاتوری در نامه ای که به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستقیم ارسال شده، آورده است که اپراتورهای ارتباطی ایرانسل و همراه اول بر خلاف مقررات و مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم و بدون اخذ مجوز از این سازمان نسبت به تغییر تعرفه خود اقدام کرده و از این طریق وجه غیرقانونی از مشترکان خود دریافت کرده‌اند.
 رگولاتوری در این نامه یادآور شده است که افزایش و تغییر تعرفه‌ای که این دو اپراتور نسبت به آن اقدام کرده‌اند پایه اقتصادی نداشته و میزان و مدل آن نیز مورد تایید این سازمان نیست.
همچنین رگولاتوری تاکید کرده است که پیشنهاد‌های ایرانسل و همراه اول برای تغییرات تعرفه یک بار «صراحتا» از سوی این سازمان رد و با آن موافقت نشده بود و در نهایت هم رگولاتوری با این توضیحات از سازمان حمایت خواسته تا نسبت به این تخلف رسیدگی لازم را انجام دهد.
 
انتهای پیام/
پرونده گران‌فروشی همراه اول و ایرانسل به جریان افتاد گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار