نایب رئیس شورای اسلامی شهر:

باغ کتاب تبریز با 10 هکتار مساحت در دهه فجر به بهره برداری می رسد

1399/04/16 - 15:21 - کد خبر: 22887 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: هدفی که ما در آنجا داریم خواسته و انتظار مردم شهر تبریز است که در حوزه فرهنگ و هنر و کتابخوانی که تلفیقی از فضای طبیعت و مناسب برای حضور کودکان و نسل آینده که در قلب شهر و قابل دسترسی برای شهروندان باشد.

به گزارش نصر، "سونیا اندیش" در گفت و گو با نصر گفت: پروژه باغ کتاب تبریز در یکی از محل های قدیمی تبریز که پادگان ارتش در آنجا واقع بود اجرا خواهد شد.
وی افزود: مساحت باغ کتاب تبریز ١٠ هکتار بوده و بیشترین موضوعی که تاکنون موجب شده است تا پروژه به صورت کامل اجرا نشود موضوع تملک این زمین است که بالاخره با پیگیری مسئولین و استانداری زمین پروژه تحویل شهرداری تبریز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: متاسفانه بعدا یک سری مسائل فی مابین موجب شد که پروژه مقداری زمانبر باشد و تحویل داده نشود که مجددا پس از طی چندین جلسه و رایزنی های لازم بالاخره امسال بعد از فروردین ماه توافقاتی انجام شد که بر اساس این توافق زمین به شهرداری تحویل داده شد.
اندیش اظهار کرد: هدفی که ما در آنجا داریم خواسته و انتظار مردم شهر تبریز است که در حوزه فرهنگ و هنر و کتابخوانی که تلفیقی از فضای طبیعت و مناسب برای حضور کودکان و نسل آینده که در قلب شهر و قابل دسترسی برای شهروندان باشد.
وی ادامه داد: موزه صدا، آمفی تئاتر، آموزش هنرهای تجسمی و سایر حوزه های هنری که یک مکان واحد جهت تجمیع تمام حوزه های هنری در شهر نبود.
وی تاکید کرد: سالن های پادگان ارتش را تخریب نخواهیم کرد و تنها با تغییر کاربری جهت استفاده بهینه و با همان شکل اولیه خود به خاطر حفظ هویت و خاطره ای که جوانان دوران سربازی خود را گذرانده اند نگه خواهیم داشت.
وی اذعان کرد: تعدادی از نهال های قدیمی در این مکان نیاز به رسیدگی داشت که عملیات هرس درختان خشکیده انجام شده است.
اندیش افزود: از مشاورین شورا خواسته‌ایم نیازمندی هایی که از طرف مردم به دفاتر شورا ارائه شده است در آنجا تعریف و با همکاری و مشورت گیری از تشکل های هنری و فرهنگی شهر برای موضوع طراحی داخلی سالن ها کمک بگیرند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از سالن های فوق مخصوص تئاتر خواهد بود که جهت آموزش و سالن های  تئاتر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: دیوار های حائل در آن محل با برداشتن تجاری هایی که در آن مکان پروانه دارند انجام و برای عبور مردم آماده خواهد شد.
اندیش در پایان گفت: پروژه باغ کتاب تبریز حداکثر تا دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.
انتهای پیام/
باغ کتاب تبریز با 10 هکتار مساحت در دهه فجر به بهره برداری می رسد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار